سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: آمریکا با حمله به سوریه، قوانین خود را نقض کرده است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد حمله واشنگتن به سوریه، قوانین آمریکا را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه  در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله هوایی آمریکا به سوریه، با قوانین خود واشنگتن نیز در تناقض است.

رئیس بخش منع تسلیحات در وزارت خارجه روسیه در این بیانیه افزود مسکو به هرگونه اقدام آمریکا برای اعمال فشار پاسخ خواهد داد.

وی گفت: «اکنون می‌بینیم که در ۱۵ سال گذشته، شرایط نظامی و فناوری روسیه به طور قابل توجهی بهبود یافته است. حال برخی آن را رقابت تسلیحاتی و برخی آن را جهشی در فناوری‌های پیشرفته می‌خوانند. به هر جهت، ما برای هرگونه تلاش برای اعمال فشار از جانب آمریکا، پاسخی متناسب داریم.»

وی در ادامه گفت: «یکی از بزرگترین قدرت‌های اتمی، حمله‌ای موشکی علیه کشور دیگری ترتیب داده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد مجوز آن را صادر نکرده بود. این با قوانین واشنگتن نیز در تناقض است.»

این دیپلمات خاطرنشان کرد: افسانه سلطه آمریکا بر جهان نخ نما شده است و روسیه بار دیگر نقش خود را به عنوان «تضمین‌کننده ثبات و عدالت در امور جهانی و به خصوص در بحث قوانین بین‌المللی» نشان داده است.

او در بیانیه خود گفت آمریکا با این حمله موشکی، «خیال خود را آسوده کرد» و اکنون به نظر می‌رسد وارد گفتگو‌های راهبردی با روسیه شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در بامداد روز 14 آوریل تصمیم خود درباره حمله به سوریه را اعلام کرد. این حمله به بهانه انتشار گزارش‌هایی ادعایی درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق انجام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.