سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتیاد خطرناک‌ترین آسیب اجتماعی جامعه است

استاندار قزوین گفت: اعتیاد خطرناک‌ترین آسیب اجتماعی عصر حاضر است که بخش‌های مختلف جامعه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: همه اقشار مردم از پزشک و استاد گرفته تا ورزشکار ، کارمند، کارگر و افراد عادی در معرض تهدید مواد مخدر قرار دارند، بنابراین خطر بسیاری جدی است.

زاهدی اضافه کرد: اگر این مسئله در جامعه به یک دغدغه اجتماعی تبدیل شود بدون شک برای کاهش این پدیده شوم گام‌های بلندتری برداشته خواهد شد.

استاندار گفت: قزوین از استان‌های با رتبه پایین در زمینه اعتیاد به شمار می‌رود با این وجود در حوزه مقابله با مواد مخدر نباید با سهل انگاری و بی تفاوتی برخورد کرد.

استاندار قزوین با اشاره به برنامه جمع آوری معتادان متجاهر در قزوین، افزود: بیش از ۹۰ درصد سرقت‌های کوچک استان کار این دسته از افراد است و دستگیری آنان تاثیر خوبی در مقابله با سرقت دارد.

وی با اشاره به کشت ماده مخدر گل گفت: در همه شهرستان‌ها باید فرماندارن، بخشداران و دهیاران با جلسات آموزشی توجیه شوند تا با آگاهی لازم درباره این ماده مخدر و مقابله با کشت آن وارد عمل شوند.

استاندار افزود: به تازگی قیمت مواد مخدر سنتی از قبیل تریاک و حشیش کاهش یافته است در حالی که قیمت مواد صنعتی افزایش یافته و این نشان دهنده تقاضا برای مواد صنعتی است .

زاهدی گفت: برای مقابله با مواد صنعتی بیش از سنتی باید اقدام کرد، چون کوتاهی دراین زمینه خسارات و تبعات ناگواری به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: باید به شهرستان‌ها اجازه داد براساس مقتضیات خود در حوزه مقابله با مواد مخدر تصمیم گیری کنند و براساس نیازشان  دوره‌های آموزشی داشته باشند .

انتهای پیام/

نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین

 

برچسب ها: اعتیاد ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.