سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه خانه بوم گردی در استان زنجان

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خانه های بوم گردی برای گردشگران در مناطق مختلف استان زنجان توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان؛ گفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی از یکسال پیش به صورت جدی در استان زنجان پی گیری شده است به طوری که از ابتدای سال گذشته 30 خانه بوم گردی در مناطق مختلف استان برای گردشگران آماده سازی شد و خوشبختانه ظرفیت های مطلوبی در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: در حال حاضر11 خانه بوم گردی در شهرستان خدابنده فعال است که از این تعداد چهار اقامتگاه در شهر سهرورد واقع است همچنین در شهر کرسف و روستاهای "مادآباد"، "اوچ تپه"، "گوگرچینک"، "سوله"، "نعلبندان" و "پیرگاوگل" نیز خانه های بوم گردی راه اندازی شده است.
رحمتی خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته 52 محور گردشگری طبیعی در استان زنجان شناسایی و برای بیش از 10 محور عملیات طراحی و آماده سازی مسیر برای حضور گردشگران انجام شده است.
گفتنی است توسعه گردشگری روستایی می تواند به توزیع عادلانه ثروت، ایجاد مشاغل و توسعه پایدار، حفظ منابع طبیعی، ایجاد اشتغال در صنایع دستی و از همه مهمتر اشتغالزایی زنان در جوامع محلی منجر شود.

انتهای پیام/ ج

اهمیت خانه های بوم گردی برای توسعه گردشگری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.