سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نورقلی‌پور در صحن قرائت کرد؛

گزارش سوال مشترک نمایندگان قزوین و تهران از آذری‌جهرمی در مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن سوال ملی و مشترک خانم‌ها زرآبادی و حسینی را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان، رامین نورقلی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن در صحن علنی امروز (یکشنبه 26 فروردین‌ماه) گزارش سوال مشترک خانم‌ها حمیده زرآبادی نماینده قزوین و سیده فاطمه حسینی نماینده تهران از جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را به شرح زیر قرائت کرد.

خلاصه سوال: پروژه ارتقاء و توسعه انتقال برنامه 5 ساله پنجم ارتباطات که در سال 91_90 قرارداد آن بسته شده است سرانجام آن چه شده است؟ آیا از تجهیزات آن جایی استفاده شده است؟ چرا با وجود این قرارداد که قیمت آن بیش ازز 200 میلیون یورو بوده است پروژه تدبیر را به موازات آن از همان تجهیزات و کارکرد خریداری نموده‌اید؟

نتیجه بررسی: در اجرای ماده 209 آئین‌نامه داخلی مجلس و در پاسخ به نامه شماره 59085/78 مورخ 16 مهرماه 96 هیئت رئیسه مجلس به استحضار می‌رساند: سوال مذکور در جلسه مورخ 9 آبان 96 این کمیسیون با حضور نماینده سوال کننده و وزیر برگزار شد. ابتدا خانم حمیده زرآبادی در توضیح سوال عنوان داشت:

پروژه ارتقاء و توسعه 5 ساله پنجم که قراردادش با شرکت داخلی سدید ارتباطات و با پشتیبانی مالی آستان قدس رضوی و با تجهیزات کمپانی فرانسوی_ ایتالیایی آلکاتل در سال 1390 بسته شده بود. بعد از گذشت 5 سال هیچ پیشرفت و دستاوردی جز از بین رفتن بیت‌المال را نداشته است. لذا شفاف‌سازی درباره سرانجام این پروژه ضروری است.

جهرمی وزیر ارتباطات هم در پاسخ به وی اعلام کرد: براساس اصول پدافند ما موظفیم از تأمین کنندگان مختلف استفاده کنیم. در آن زمان شرکت زیرساخت دو تأمین کننده اصلی به نام‌های هوآوری و آلکاتل داشته است. براساس برنامه چهارم توسعه خریدهایی که برای توسعه شبکه انجام می‌دادند مناقصه نمی‌گذاشتند. دو قرارداد در برنامه چهارم توسعه بسته می‌شود که یکی با شرکت هوآوی بوده که از آن خریداری شده و اجرایی می‌شود و دیگری آلکاتل بوده که در سال 90 به دلیل مشکلات تحریم مجوز شورای اقتصاد گرفته می‌شود تا با یک شرکت ایرانی و در قالب یک کنسرسیوم قرارداد بسته شود. مبلغ قرارداد 170 میلیون یورو بوده است، لیکن به دلیل تحریم، تجهیزات منتقل نمی‌شود تا اینکه در دولت یازدهم موضوع مجددا پیگیری می‌شود.

مبلغ قرارداد به 145 میلیون یورو کاهش داشته شده و نزدیک 20 میلیون یورو تجهیزات جدید گرفته شد و با تجهیزات به روز جایگزین شد. اکنون بیش از 55 درصد تجهیزات ترخیص شده در حال نصب است، چون اجرای مناقصه طولانی شد و قابلیت اجرا نداشت مدیریت وقت آن زمان تصمیم گرفتند برای حل نیاز جاری کشور از محل برنامه چهارم توسعه پروژه ضربت را توسعه بدهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، مصوبات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.