سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بردسکن یکی از قطب‌های تولید مس و طلا در خراسان رضوی

فرماندار بردسکن گفت: بردسکن یکی از قطب‌های تولید مس و طلا در استان خراسان رضوی است و امید است در سال جاری معدن طلای دامن قر نیز به مرحله بهره برداری برسد.

برات علی نیا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  افزود:پروژه کنسانتره مجتمع مس نسیم در منطقه دهان قلعه بردسکن قرار گرفته و برای تکمیل این پروژه که قرار است در ۳ فاز انجام شود ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز به سرمایه گذاری است.

 
وی گفت:خوشبختانه زیر ساخت‌های لازم در این معدن از جمله برق فراهم شده است و با راه اندازی این کارخانه بارقه امیدی در مردم منطقه ایجاد شده است.
 
فرماندار بردسکن افزود: این پروژه با ظرفیت اسمی تولید سالانه بیش از ۱۱ هزار تن کنسانتره مس و استخراج سالانه ۱۰۰ هزار تن بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره مس توسط بخش خصوصی در خراسان رضوی است.
 
علی نیا با اشاره به سرمایه‌گذاری بر روی معادن مس و سنگ آهن در شهرستان گفت: معدن دلکن در حوزه سنگ آهن در حال فعالیت اقتصادی است و پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذار تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال بر روی آن سرمایه‌گذاری نماید که نوید خوبی برای شهرستان است.
 
وی تسهیل در امر سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات و رفع مشکلات آنان را در قالب کارگروه رفع موانع تولید از دیگر برنامه‌های شهرستان و کارگروه اشتغال برشمرد.
 
فرماندار بردسکن گفت: فاز دوم کارخانه نساجی مدرس که پیشرفت چشمگیری داشته، به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. وی گفت: با بهره‌برداری از فاز دوم این کارخانه بیش از ۱۵۰ نفر نیروی جدید در این کارخانه مشغول به‌کار خواهند شد.
 
علی نیا افزود: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی براجرای اقتصاد مقاومتی وحمایت ازتولید و اشتغال است که با بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر فراهم شده است.
 
انتهای پیام//و.ت
 

سرماسه گذاری بخش خصوصی در بخش معادن شهرستان بردسکن

برچسب ها: معدن ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.