سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با این لنز‌های چشمی دیگر نیازی به عینک آفتابی ندارید+ تصاویر

بسیاری از افراد برای اصلاح بینایی خود از لنز‌های تماسی استفاده می‌کنند و درآینده نزدیک می‌توانند از این وسیله به عنوان عینک آفتابی هم بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ افرادی که از عینک یا لنز تماسی استفاده می‌کنند معمولاً نیازمند به حمل وسایل مختلف برای محافظت ازچشمان خود هستند، اما فناوری منحصربه فرد درآینده به آن‌ها اجازه می‌دهند لنز تماسی و عینک آفتابی را دریک وسیله همراه داشته باشند.
 
کارشناسان به تازگی نوعی لنز چشمی تولید کرده‌اند که مانند عینک فتوکرومیک عمل می‌کند و زمانی که فرد وارد فضایی می‌شود که نورخورشید شدید است، تیره می‌شود.
 
این لنز‌های دارای فناوری مشابه عینک‌های فتوکرومیک هستند که می‌تواند نور uv خورشید را مسدود کند و با دریافت مجوز ساخت از سازمان غذا وداروی آمریکا (FDA) سازندگان آن اعلام کرده‌اند از سال ۲۰۱۹ این لنز‌ها روانه بازار‌های جهانی می‌شوند.


شرکت جانسون اند جانسون تولید کننده این نسل جدید از لنز‌های چشمی است که دارای فیلتر خاصی برای شناسایی اشعه خورشید و واکنش دربرابر آن بدون نیاز فرد به استفاده از عینک آفتابی هستند.

البته این لنز‌ها برای مدت نهایت دو هفته می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند وسپس اثرخود را از دست می‌دهند.

این لنز‌ها خاصیت درمانی دارند و برای کمک به تصحیح بینایی و برطرف کردن مشکل درافراد نزدیک بین می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

یکی از مواردی که می‌تواند کاربری خوبی برای استفاده از این لنز‌ها باشد جلوگیری از آفتاب سوختگی چشم هاست. امکان دارد این بیماری درافرادی که در مناطق گرم و درمعرض تابش نور خورشید برای ساعت‌های طولانی قراردارند و از عینک آفتابی استفاده نمی‌کنند، ایجاد شود.


دراثر این بیماری، فرد به دلیل دریافت میزان وسیع تابش نور خورشید دچار التهاب قرنیه می‌شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از عینک آفتابی دارای فیلتر‌های مسدود کننده UVA و UVB استفاده کنند.

کارشناسان جانسون اند جانسون این لنز‌های تماسی را برروی تعدادی از داوطلبان درساعت‌های مختلف شبانه روز آزمایش کرده و اثرمنفی مشاهده نکرده‌اند.

مقام‌های این شرکت اعلام کرده‌اند اطلاعات جامع‌تر درباره این لنز و فناوری به کار رفته درآن را درسال آینده اعلام می‌کنند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

لنز‌های چشمی با قابلیتی مشابه عینک آفتابی ساخته می‌شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.