سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین گروه از نمایندگان سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی وارد دمشق شد

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد نخستین گروه از نمایندگان سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی امروز وارد پایتخت این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد، از ورود نخستین گروه از نمایندگان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به دمشق، پایتخت این کشور، در روز پنجشنبه خبر داد. الجعفری در نشستی خبری در نیویورک گفت: «نخستین گروه نمایندگان سازمان منع تسلیحات شیمیایی امروز وارد دمشق شد و گروه دوم نیز روز جمعه وارد سوریه خواهد شد».

الجعفری اعلام کرد دولت سوریه ورود و حضور اعضای هیأت حقیقت‌یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی را به هر جا و مکانی در شهر دوما که بخواهند، تسهیل خواهد کرد. وی افزود: هرگونه تاخیر، تعلل، مزاحمت و اخلال در مسیر ورود این گروه به سوریه، نتیجه فشارهای سیاسی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سازمان منع تسلیحات شیمایی خواهد بود. تروریست ها از لیبی به مواد شیمیایی دست یافته اند و به تازگی نیز با همکاری ترکیه و عربستان صاحب مقادیری مواد شیمیایی شده اند.

همچنین، یک منبع در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد طرف های غربی در تلاش هستند بر سر راه ماموریت این بازرسان مانع‌تراشی و در کار آنها دخالت کنند.
انتهای پیام/

ورود بازرسان سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی به سوریه

برچسب ها: انگلیس ، سوریه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.