سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار آذربایجان شرقی؛

ضرورت نقدپذیری و پاسخگویی مسئولان دستگاههای اجرایی به رسانه ها

استاندار آذربایجان شرقی، بر ضرورت نقدپذیری و پاسخگویی مسئولان دستگاههای اجرایی به رسانه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی ،در جلسه شورای اداری گفت : ارتباط نزدیک با مردم ، پاسخگویی به رسانه ها لزوم پاسخگویی مدیران آذربایجان شرقی به رسانه ها و حضور در برنامه‌ های صدا و سیما برای ارائه گزارش از مهمترین وظایف مدیران استان است.


وی با اشاره به برنامه چالشی مطالبه شبکه سهند خطاب به مدیران استان افزود : در صورت دعوت صدا و سیما در این برنامه یک ساعته حضور یابید و پاسخگوی نقاط ضعف و یا قوت دستگاه مربوط به خودتان باشید.

استاندار خاطرنشان کرد : باید اجازه دهیم رسانه‌ها مشکلات را بیان کنند چرا که اگر ما مشکلات را برای مردم توضیح ندهیم مخاطبان را به سمت رسانه‌های بیگانه سوق می‌دهیم و رسانه‌های معاند فرصت سوءاستفاده از مشکلات را پیدا می‌ کنند.


خدابخش با بیان اینکه انتقاد رسانه‌ها از مسئولان ، ابزار مهمی برای بهبود وضع جامعه است، گفت : مدیران استان باید روحیه نقدپذیری ، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی را در عمل نشان دهند و صادقانه مردم را در جریان مشکلات قرار دهند.


استاندار پرهیز از خرید کالای خارجی و بهبود فضای کسب و کار را از طریق کاهش فرایندهای اداری دو وظیفه اصلی مدیران اجرایی برای تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" برشمرد و خاطرنشان کرد : وظیفه دستگاه‌ های اجرایی آن است که از خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی پرهیز کنند و بر تحقق این موضوع نیز نظارت داشته باشند.


وی ادامه داد : اگر می‌خواهیم از کالای ایرانی حمایت شود باید فضای کسب و کار بهبود یابد و این موضوع نیز نیازمند حذف فرایندهای اضافی و تسریع در صدور مجوزهای تولید است.


خدابخش گفت : برخی از فرایندهای اداری، زمانی لازم بود اما امروز وجود آنها دست‌ و پاگیر و مشکل‌ آفرین است، بر این اساس از مدیران استان خواسته شده در هر دستگاه اجرایی و خدمات‌رسان، سه فرایند اضافی شناسایی و حذف شود.


وی با بیان اینکه تشریفات زاید اداری زمینه‌ ساز فساد و انحراف در دستگاه‌های اجرایی است اضافه کرد : برخی از شیوه‌های عرفی و تجربی در طول زمان خود را بر سیستم اداری تحمیل کرده‌اند که باید تلاش کنیم این شیوه‌ها حذف و یا اصلاح شود.


استاندار در خصوص تثبیت نرخ ارز نیز گفت: ثبات نرخ ارز، در چرخه تولید و سرمایه‌ گذاری یک اصل است البته بنای دولت، آزاد بودن بازار ارز بود اما نوسان‌ و تحول اخیر در حوزه ارز ، منجر به این تصمیم شد.


نماینده مردم کلیبر ، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با ابراز گلایه و نگرانی از عملیاتی نشدن شعارهای سال گفت : شعار امسال نیز نوعی توجه به اقتصاد مقاومتی است چرا که نجات کشور بستگی به تحقق این شعار و حرکت در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است .


اله قلی زاده همراهی مردم ، قیمت عادلانه و کیفیت مناسب کالاهای تولید شده را از ضرورت های تحقق شعار امسال دانست و افزود : حمایت دولت در قالب تسهیلات ارزان قیمت ، کنترل و نظارت بر کیفیت کالا و قابل رقابت بودن جنس های ایرانی را مهم ارزیابی کرد.


وی همچنین با اشاره به اوضاع نابسامان دلار در کشور گفت : موضوع ارز یکی از مشکلات اساسی کشور است و متاسفانه در این باره در خود دولت چندصدایی وجود دارد.


نماینده مردم کلیبر ، خداآفرین و هوراند با اشاره به این که دولت دربودجه سال 97 نرخ ارز را 3 هزار و 500 تومان اعلام کرده بود افزود : دولت به راحتی در این مورد ، مجلس را دور زد و اکنون 4 هزار و 200 تومان اعلام می کند در حالی که در بازار به این قیمت دلاری وجود ندارد.


در نشست شورای اداری استان ، جهانگیری به عنوان معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار معرفی و از تلاشهای علی نواداد تجلیل شد.

 

 انتهای پیام/

لزوم پاسخگویی مدیران آذربایجان شرقی به رسانه ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.