سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات پیش روی عشایر با خشک شدن چشمه‌ها وآبراهه‌های فصلی شهرستان چادگان

با توجه به کاهش شدید بارندگی در سال 96 در بخش چناررود ومشکل خشک‌سالی و بحران آب باید برای مشکلاتی آتی عشایر تدابیری اندیشید.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بخشدار چناررود امروز در جلسه هماهنگی، برنامه‌ریزی و بررسی مشکلات عشایر شهرستان چادگان اظهار کرد: با توجه به این که بخش چناررود با مشکل خشک‌سالی و بحران آب به دلیل کاهش شدید بارندگی در سال 96 مواجه است ضروری است برای رفع مشکلات آتی عشایر چاره اندیشی شود.

غلامعلی میرزایی افزود: با توجه به بحران شدید آب و کمبود علوفه برای دام، اعضای جلسه برای تأمین آب آشامیدنی و خوراک دام برنامه‌ریزی کنند.

مسؤول امور عشایر شهرستان چادگان نیز در این جلسه گفت: جمعیت عشایر شهرستان چادگان یک هزار و 250 خانوار به تعداد 6 هزار و 500 نفر و 72 هزار هکتار مراتع عشایر است.

مسعود موحدی خاطرنشان کرد: بیشتر چشمه‌ها وآبراهه‌های فصلی که عشایر به عنوان آب آشامیدنی انسان مدام استفاده می‌کردند خشک و دبی چشمه‌های دائمی به 70 درصد دبی در مهر ماه گذشته رسیده و 30 درصد کمتر از فصول کم‌آبی سال گذشته است و تا اواسط خردادماه سال جاری خشک می‌شود.

وی هشدار داد: چنانچه خدمات‌رسانی مناسب به عشایر انجام نگیرد علاوه بر شیوع بیماری انسان و دام، احتمال این که عشایر دام خود رابفروشند دور از انتظار نیست و همچنین به دلیل نداشتن زراعت تعداد زیادی از جوانان و سرپرستان خانوار بیکار می شوند که شهرستان و استان با هجمه عظیمی از مشکلات مواجه می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه هماهنگی، برنامه‌ریزی و بررسی مشکلات عشایر شهرستان چادگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.