سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه سوریه: استفاده از سلاح شیمیایی بهانه واهی آمریکا برای حمله است

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد کاملا روشن است که بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در دوما بهانه واهی برای حمله به سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد اقدامات و تهدید‌های اخیر آمریکا نشان می‌دهد که این کشور به اصول، ارزش‌های اخلاقی، خرد و عقلانیت متعهد نیست و بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در دوما در غوطه شرقی فقط بهانه واهی برای هدف قرار دادن سوریه است.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت: «دولت آمریکا در روز‌های گذشته بر اساس تفکر و منطق استکباری و خودکامگی رفتار کرده است و ما از چنین تشدید تهدید‌های احمقانه از جانب رژیمی مثل آمریکا که همواره از تروریسم در سوریه حمایت کرده است  و هنوز حمایت می‌کند، تعجب نمی‌کنیم.»

این منبع یادآور شد برای دولت آمریکا که به عنوان نیروی هوایی برای تروریست‌های وهابی صهیونیستی داعش عمل کرده است، چیز بسیار عجیبی نیست که از تروریست‌ها در غوطه شرقی پشتیبانی می‌کند و از دروغ پراکنی‌ آن‌ها در زمینه استفاده از سلاح شیمیایی به عنوان بهانه‌ای برای حمله به سوریه استفاده کند.

 این منبع تاکید کرد دولت آمریکا و متحدان آن مانند فرانسه و انگلیس معتقدند با اظهارات و اقدامات  خود می‌توانند روند مبارزه ارتش سوریه علیه  تروریسم را متوقف کنند، اما آن‌ها سخت در اشتباهند، چون دولت  سوریه  بدون توجه به اقدامات آنان  مبارزه با تروریسم را ادامه می‌دهد.

او افزود اقدامات اخیر آمریکا مشخص کرده است این کشور نه تنها به اصول و ارزش‌های اخلاقی پایبند نیست بلکه فاقد حکمت و عقلانیت است و این مسئله به نوبه خود تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی محسوب می‌شود.  

وزارت امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد دمشق از تشکیل کمیته حقیقت یاب بی طرف و شفاف و غیرسیاسی که به کشور خاصی وابسته نباشد، استقبال می‌کند و این مسئله برائت و بی گناهی دولت سوریه را از همه  اتهام‌ها درباره استفاده از سلاح شیمیایی تایید می‌کند.

انتهای پیام/

واکنش وزارت خارجه سوریه به احتمال تجاوز نظامی آمریکا

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، تروریسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.