سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محرومیت 45 هزار نفر در روستاهای اهواز از آب شرب سالم

رئیس شورای کلانشهر اهواز از محرومیت 45 هزار نفر در روستاهای این کلانشهر از آب شرب سالم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید مراونه، رئیس شورای کلانشهر اهواز، جمعیت روستاهای این کلانشهر در 3 بخش غیزانیه، اسماعیلیه و مرکزی را بیش از 136 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد حدود 45 هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی محروم هستند.

وی به بازدید استاندار خوزستان از پروژه آبرسانی سیدسلمان واقع در بخش مرکزی اهواز اشاره و اذعان کرد: قرار این پروژه در بهمن ماه ۹۶ به بهر برداری برسد و آب 11 روستا که در حاشیه دز قرار دارند تامین شود، ولی تاکنون این مهم تحقق نیافته است.

مروانه در ادامه با بیان اینکه 10 سال از کلنگ زنی تاسیسات آبرسانی قلعه سحر می گذرد افزود: ولی این پروژه تا به امروز فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس شورای کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه این تاسیسات قرار بود آب ۱۶ روستا از روستاهای بخش مرکزی اهواز را تامین کند، اذعان داشت: با وضعیت موجود تا چند سال آینده این روستاها مجبور هستند آب مورد نیاز خود را از چاه‌ها و انهار کشاورزی تامین نمایند.

این مقام مسئول به وضعیت نامطلوب بخش اسماعیلیه اشاره و اظهار کرد: روستای دب سعید فاقد شبکه لوله کشی آبرسانی است و آب شرب مورد نیاز خود را با تانکر تامین می‌کنند.

سعید مراونه گفت: وضعیت در روستاهای سطامیه، سکینی، دب حردان، تخیتیه، رامزیه ۱و۲، طاهریه ۱و۲ و عزیبی مطلوب نیست و خطوط انتقال آب شرب بسیار فرسوده هستند و نیاز به تعویض دارد.

وی بیان کرد: فرسودگی خطوط انتقال آب و شکستگی‌های مکرر و افت فشار در روستاهای قجریه 1 و 2 سبب شده اهالی این روستاها با مشکل تامین آب مواجه باشند.

مراونه کم شدن حجم آب رودخانه کارون، سرازیر شدن فاضلاب‌های کلانشهر اهواز و پس آب های کشاورزی به درون این رودخانه سبب کاهش کمیت و کیفیت آب این روستاها شده است.

رئیس شورای شهرستان اهواز در پایان اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های مکرر اعضای شورای شهرستان اهواز و بازدید مسئولان از این روستاها تاکنون هیچگونه اقدامی برای رفع مشکل آب شرب این روستاها صورت نگرفته است.

انتهای پیام/گ

روستاهای خوزستان از آب شرب محروم اند

برچسب ها: شورای شهر ، انتقال آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.