سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسیقی‌ای که مطرب و لهوی نباشد اشکالی ندارد

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: از نظر اسلام، موسیقی‌ای که مطرب و لهوی نباشد هیچ اشکالی ندارد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار جمعی از مسئولان فرهنگی و فعالان حوزه موسیقی در چهارمحال و بختیاری، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: موسیقی یکی از دارایی‌های کشور است که مانند دیگر چیز‌ها میتواند فن آورانه و تولید داخل باشد و استقلال و خود باوری درونی ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه چرا باید همواره بر سفره بیگانه و غرب بنشینیم؟، اضافه کرد: ما در درون کشور می‎توانیم با استفاده از خلاقیت بی نظیر ایرانی و در چارچوب دین، و با تولید و ارائه بهترین موسیقی مشروع، به یک خودکفایی تمام عیار در این حوزه برسیم و دنیا را به سمت خود بکشانیم.

نکونام ادامه داد: موسیقی در نگاه اول باید از نظر محتوا درست باشد، یعنی مطرب و لهوی نباشد چرا که اسلام، موسیقی مطرب را که ویژه مجالس لهو و لعب است و باعث ایجاد انواع فساد‌ها و رقص‌ها و گناهان می‌شود، طرد می‎کند.

وی تأکید کرد: از نظر اسلام، نسبت به اصل موسیقی و موسیقی‌ای که مطرب و لهوی نباشد هر چند شاد و نشاط آور هم باشد، هیچ حرف و اشکالی وجود ندارد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر نگاه مثبت و متعالی اسلام به بحث موسیقی گفت: قرآن کریم هم بر اساس یک موسیقی بسیار دل‌نواز نازل شده است و اگر کسی بتواند با همان آهنگ، آیات قرآن را تلاوت کند همه دل‌ها را می‎رباید.

نکونام با بیان اینکه الان در کشور تندترین موسیقی‌ها را اجرا می‎کنند و می‎گویند لهوی و طرب آور نیست و به گناه و فساد نمی‎انجامد خاطرنشان کرد: موسیقی ناسالم، نامشروع، طرب آور، محرک و عامل انواع مفاسد، در شأن و تراز نظام جمهوری اسلامی نیست، هر چند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را تأیید و یا صدا و سیما پخش کند. 

وی در پایان، خواستار توجه مسئولان و دستگاه‌های ذیربط به اصلاح و جهت دهی صحیح این موضوع برای حفظ جامعه از گناه شد.

بیستم فروردین سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» و ۱۹ تا ۲۵ فروردین ماه به عنوان «هفته هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش

موسیقی ناسالم در شأن و تراز جمهوری اسلامی نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.