سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود افراد متخصص به حوزه صادرات، از راهکار‌های حمایت از تولیدات

استاندار خراسان شمالی گفت: ورود افراد متخصص به حوزه صادرات، بازاریابی و بازارسازی محصولات و هم چنین برندسازی و توجه به صنایع وابسته به صنایع بزرگ استان از راهکار‌های حمایت از تولیدات استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی در نخستین نشست صمیمی با صنعتگران استان افزود: ورود افراد متخصص به حوزه صادرات، بازاریابی و بازارسازی محصولات و هم چنین برندسازی و توجه به صنایع وابسته به صنایع بزرگ استان از راهکار‌های حمایت از تولیدات استان است.
وی با بیان این که اعتمادسازی مهم‌ترین موضوع برای گسترش صادرات به بازار‌های خارجی است، تصریح کرد: بازار بسیاری از محصولات در خارج از کشور در دست تولیدکنندگان ما بود، اما به دلیل بروز برخی رفتار‌های نامناسب اعتماد آنان به تولیدات ما از بین رفت و اکنون ایجاد این اعتماد برای جذب دوباره بازار‌های خارجی الزامی است که این مهم باید با تعامل دوطرفه میان دولت و تولیدکنندگان تحقق یابد.
صالحی با اعلام حمایت خود از برندسازی محصولات استان، خطاب به صنعتگران بیان داشت: امروز بسیاری از محصولات با کیفیت استان به نام دیگر استان‌ها در کشور توزیع می‌شود و بسیاری از شما از ما می‌خواهید برای برندسازی تولیدات داخلی استان دولت ورود داشته باشد و اکنون درخواست ما از شما به عنوان متخصصان این حوزه ارائه پیشنهاد‌ها و راهکار‌های عملیاتی برای این ورود است.
وی ادامه داد: توجه به برندسازی و دسته بندی محصولات، فرآوری کالا‌های تولیدی و ایجاد صنایع پایین دستی و بالادستی باید می‌شود پیگیری شود و استان از آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذاری در حوزه‌های مربوط با تسهیلات ارزان قیمت موجود برخوردار است چرا که تاکید دارم وابستگی به یک صنعت بدون توجه به صنایع وابسته پیشرفتی به دنبال نخواهد داشت.
صالحی مطرح کرد: تولیدات استان بر اساس مبانی اقتصاد مقاومتی علاوه بر درون زا بودن باید برونگرا هم باشد تا به لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت با تولیدات خارجی یا دیگر استان‌ها باشد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: بار دیگر خطاب به تمامی دستگاه‌های تاکید می‌کنم نیاز‌های خود را از کالا‌های تولیدی داخل استان تهیه کنند و بررسی قیمت و کیفیت محصولات با هدف حمایت از کالای داخلی به اعلام و اشاره‌های راه دور ختم نشود.
صالحی با بیان این مطلب که برای بهره مندی فعالان حوزه صنعت از تسهیلات صندوق توسعه ملی هیچ محدودیتی وجود ندارد، افزود: اگر توجیه اقتصادی طرح صنعتی توسط دستگاه ذی ربط و بانک عامل اعلام شود، اما بانک تسهیلات لازم برای راه اندازی پروژه را نداشته باشد، آن طرح به صندوق توسعه ملی معرفی شود.
صالحی با اشاره به اینکه توقع صنعتگران از دستگاه‌های دولتی برای استفاده از تولیدات داخل به حق است افزود: در بخشنامه‌ای این مهم مجدد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.
استاندار خراسان شمالی اظهار کرد:در جلسه بعدی که در فصل تابستان برگزار می‌شود تمامی مشکلات بررسی می‌شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز برای پاسخگویی حاضر می‌شوند.
انتهای پیام/آ


نشست استاندار با صنعتگران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.