سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خزانه‌داری آمریکا: برای اعمال تحریم علیه ایران خارج از چارچوب برجام تلاش می‌کنیم

«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه گفت که برای اعمال تحریم علیه ایران خارج از چارچوب برجام تلاش می‌کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه از ابراز نگرانی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره رفتار ایران خبر داد.

وی ضمن تایید منافع برجام برای آمریکا اعلام کرد: «با آنکه این توافق برای ما منافع معینی داشت، اما باید به توافق بهتری دست پیدا می‌کردیم و هم اکنون رئیس‌جمهور در حال بازبینی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.»

منوچین درباره استفاده از ابزار تحریم‌ها علیه ایران گفت: «همان‌طور که می‌دانید درباره ایران بسیار فعال بوده‌ایم. و به غیرقابل قبول بودن رفتار این کشور اعتقاد داریم.»

وی در پاسخ به بیانیه یک قانونگذار آمریکایی که گفت در زمان رأی‌گیری در کنگره به برجام رأی منفی داده، اما اکنون از ماندن در این توافق حمایت می‌کند بیان داشت: «من به رأی شما علیه برجام احترام می‌گذارم و آن را تحسین می‌کنم. می‌توانم به شما اطمینان بدهم که در این خصوص بدون تأمل هیچ کاری نمی‌کنیم.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه مدعی شد : «اما این اطمینان وجود دارد که  رئیس‌جمهور همچنان درباره ادامه رفتار‌های ایران، هم در زمینه موشکی و هم تروریسم نگرانی هایی دارد. او همچنین درباره مفاد برجام هم نگران است. این‌ها مواردی هستند که به دقت بررسی می‌کنیم.»

منوچین از اظهار نظر روشن درباره تصمیم ترامپ در خصوص برجام  خود داری کرد و گفت: «به طور مشخص درباره اینکه برنامه‌های رئیس‌جمهور به کدام سو پیش می‌روند اظهارنظر نمی‌کنم، اما مسئله کاملاً روشن است؛ او خواستار رسیدن به توافقی بهتر است و درباره رفتار‌های ایران بسیار نگران است. طبق روال سابق، از هر گونه توانایی‌مان برای اعمال تحریم علیه ایران خارج از چارچوب برجام استفاده خواهیم کرد.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادعایی اعمال تحریم را ابزاری برای نشاندن ایران بر میز مذاکره دانست و گفت: «ما معتقدیم که پیش  از لغو تحریم‌ها باید به توافق بهتری دست بیابیم.»

 قانونگذار دیگری از منوچین پرسید: «اگر ما تصمیم بگیریم تحریم‌های هسته‌ای را دوباره اعمال کنیم، کدام حیطه‌های اقتصاد ایران هدف خواهندگرفت تا ایران مجبور شود یک بار برای همیشه توسعه هسته‌‌ایش را کنار بگذارد؟ آیا جامعه جهانی در این زمینه ما را همراهی خواهد کرد؟ برنامه دولت برای نظارت و ارزیابی فعالیت‌های ایران چیست تا بتوانیم مطمئن شویم که ایران برنامه هسته‌ایش را از سر نمی‌گیرد؟»

 وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «من باید درباره صحبت هایی که در اینجا به کار می‌برم محتاط باشم. ما مسائلی که شما درباره آن صحبت کردید را ارزیابی کرده‌ و مدنظر قرار می‌دهیم. در صورتی که تصمیم رئیس‌جمهور عدم امضای معافیت‌های تحریمی علیه ایران باشد و بخواهیم تحریم‌ها را باز گردانیم نه تنها تحریم‌های اولیه، بلکه تحریم‌های ثانویه بازخواهند گشت و من معتقدم که این تحریم‌ها اثر بسیار قدرتمندی بر اقتصاد ایران خواهند داشت.»

منوچین در ادامه افزود: «اگر رئیس‌جمهور معافیت‌های تحریمی را امضا نکند و به نوعی آن را اسقاط نکند ، ما ملزم به اجرای تحریم‌ها هستیم. بنابراین، همه چیز در دست رئیس جمهور است که معافیت‌ها را امضا کند یا نکند.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره نظر اروپایی ها درخصوص برجام گفت: «آنها می‌دانند ما چطور فکر می‌کنیم.»

انتهای پیام/

اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا درباره آینده برجام

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
خدا هر چه وزدتر این جنایتکاران را نابود کنه
بختیاری
۰۹:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
در چهارچوب برجام ،هیچ تحریمی نباید باشد پس هر کشوری که تحریم کند در واقع به قوانین بین المللی بی محلی کرده و برجام را نقض کرده
پس عواقب نقض برجام را هم باید بپذیرد
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
ایران کشوری است چهارفصل و با منابع غنی و نخبه های زیاد اگه از نخبه هاش تو راس حکومت ازشون استفاده بشه واردات کشور به صفر میرسه و هیچ تهدیدی تاثیری بر رو مردم و کشورمون نداره
اکبر
۰۷:۴۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
توسوریه باپای خودتان آمدین منتظر عواقب بعدی باشین
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
هر کاری دوست داری بکن
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
بهترین مقابله با تهدیدات تحریمی آمریکا کنار گذاشته کامل دلار در نعاملات ایران با سایر کشورهاست . حمله به دلار آمریکا بهترین راه حل مقابله با تحریم های مسخره آمریکائی است .
حسین
۲۲:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
ولعنت الله علی القوم الظالمین.
من به عنوان یک معلم مقطع ابتدایی حاضر به جنگیدن با سربازان آمریکایی و غربی در هر کجا که ولی امر مسلمین ، حضرت آقا ی خامنه ای دستور فرمایند می باشم.
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
و ما نصر الّا من عند الله .
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
غلط اضافه دیگه نکن
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
آخرین نفس های آمریکا
آسمان
۲۱:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
وقتي را ه حل پيدا نميكني را هت رابايد عوض كني
آسمان
۲۱:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
مگر تابحال تحريم كردين چيزي تغيير كرده
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
بله که تغییر کرده