سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایزدی خبر داد

پویایی شورا‌های فرادست در گرو اجرای طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۹ قانون مالیات برارزش افزوده

عضو شورای عالی استان‌ها گفت: اجرای طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۹ قانون مالیات برارزش افزوده موجب پویایی شوراهای فرادست می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا ایزدی رئیس کمیسیون امور افتصادی و برنامه و بودجه اظهار کرد: طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۳) به ماده ۳۹ قانون مالیات برارزش افزوده به صورت دوفوریتی مورد بررسی قرار گرفت که نهایتا در این کمیسیون تصویب شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون امور افتصادی و برنامه و بودجه طرح مذکور به عنوان کمیسیون اصلی مورد بررسی قرار داد، گفت: براساس این طرح ۲ درصد از سرجمع وجوه موضوع تبصره ۲ ماده ۳۹ که خارج از محدوده قانونی و حریم شهر‌ها وصول می‌شود برای تجهیز و تدارک و امکانات شورا‌های فرادست شامل بخش، شهرستان و شورای استان تعیین و با تخصیص قطعی در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها ادامه داد: طرح فوق در ابتدا باید در صحن عمومی شورای عالی استان‌ها تصویب شود و در صورت موافقت مجلس اجرایی شود.

ایزدی با اشاره به مزیت الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۳) به ماده ۳۹ قانون مالیات برارزش افزوده طرح بیان کرد: چندسالی است که شورای بخش، شهرستان و استان جنبه تشریفاتی داشته است که یکی از دلایل آن موارد مالی بوده؛ با اجرای این طرح شورا‌های مذکور پویاتر خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح شیوه نامه اجرایی انتخاب حسابرسان منتخب شورا برای حسابرسی از شهرداری ها، سازمان ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته و تابعه نیز با اصلاحاتی در کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه تصویب شد، تاکید کرد: در این طرح توجه ویژه به یکی از وظایف اصلی شورا‌ها که بحث نظارت است شده است. یکی از موارد نظارت انتخاب حسابرس است. پیش‌تر حسابرس توسط شورا انتخاب می‌شد، اما سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری با توجه به اساسنامه خودشان حسابرس جداگانه انتخاب می‌کردند که نوعی تداخل و دوگانگی با شورا‌ها بوده است که با اجرای این طرح این مشکل مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.