سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار مشهد :

تامین کسری هزار میلیاردی پروژه‌های اطراف حرم با مشارکت سرمایه‌های خرد

فرماندار مشهد گفت: کسری هزار میلیاردی اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر با مشارکت سرمایه‌های خرد تامین شدنی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛ رحیم نوروزیان فرماندار مشهد در جریان بازدید از پروژه‌های منطقه ثامن مشهد، گفت : کسری یک هزار و ۳۱۸ میلیارد تومانی منابع برای تامین اعتبار پروژه‌های منطقه ثامن در مقابل حجم سرمایه‌های بزرگ و کوچک موجود رقمی نیست.

وی افزود: اگر نگاه بین بخشی مشترک شکل گیرد و همه به این درک واحد برسند که باید پای کار آمده و برای تامین اعتبار پروژه‌های فضا‌های عمومی اطراف حرم مطهر وارد عمل شوند، می‌توان انتظار داشت کار به سامان برسد.

نوروزیان در ادامه گفت : ۸۰ درصد حجم سرمایه‌گذاری یکی از موسسات ورشکسته که مشکلات متعددی را نیز برای دولت به وجود آورد، از محل اعتبارات و منابع خرد کمتر از ۲۰ میلیون تومان مردم بود. این در حالیست که اگر همین پول در پروژه‌های منطقه ثامن سرمایه‌گذاری می‌شد، این پروژه که بیش از ۲۰ سال به درازا کشید، بسیار سریعتر به نتیجه می‌رسید.

فرماندار مشهد با اشاره به احداث پروژه‌های اقامتی تجاری در اطراف حرم مطهر، گفت : ادامه سیاست اختصاص حسینیه‌ها و مدارس به منظور اسکان زائران و مسافران به معنای نابود کردن صنعت هتل‌داری است و باید در این خصوص تجدید نظر صورت گیرد.

نوروزیان ضمن انتقاد شدید از اختصاص مدارس به اسکان زائران، گفت: اگر معادل نیمی از هزینه‌ای که به اسکان فرهنگیان و زائران در مدارس اختصاص می‌ِیابد، به اسکان آنان در هتل‌ها اختصاص می‌یافت، نه تنها موجب رونق صنعت گردشگری و هتل‌داری در مشهد می‌شد که تکریم نسبت به مقام فرهنگیان نیز صورت می‌گرفت.

وی افزود: نگاه سنتی بر این است که زائر به مشهد مقدس می‌آید پس نیازی به چاره‌اندیشی پیرامون جذب آنان نیست. این نگاه صحیحی نیست. همین نگاه باعث شده مسجد و مدرسه و بوستان برای اسکان زائران اختصاص داده شود. از طرفی درست نیست ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهر معطل باقی بماند.

فرماندار مشهد همچنین از اختصاص زائرسرا به دستگاه‌های دولتی انتقاد کرد و گفت : بر اساس آمار ۲۰۰ مکان اقامتی متعلق به دستگاه‌های دولتی در کوچه پس کوچه‌های شهر وجود دارد و هر وزارتخانه زائرسرایی برای خود در این شهر احداث کرده و به نوعی هتل‌داری می‌کند.

نوروزیان گفت: از شهرداری مشهد می‌خواهم تسهیلات لازم برای احداث این زائرسرا‌ها را در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار ندهند چرا که این امر به معنای تضعیف صنعت هتل‌داری در این کلانشهر است.

وی با اشاره به حقوق مکتسبه‌ای که در پی اجرای طرح‌های نوسازی اطراف حرم مطهر به وجود آمده، گفت: حدود ۳ هزار میلیارد تومان هزینه اجرای طرح نوسازی اطراف حرم مطهر است این در حالی است که رقمی معادل ۴ هزار میلیارد تومان حقوق مکتسبه منطقه ثامن است که عدم پاسخگویی و در نظر نگرفتن هر کدام از آن‌ها، تبعات اجتماعی خاص خود را داشته و ضرورت دارد برای پاسخگویی صحیح به این حقوق مکتسبه چاره‌اندیشی شود.

فرماندار مشهد خواست طی نامه‌ای، مسائل مرتبط با پروژه‌های اطراف حرم مطهر به استحضار رئیس جمهور برسد تا در سفر آینده دکتر روحانی به مشهد این موضوعات مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام// ف. ح
 
 
 

فرماندار مشهد :

کسری  منابع برای تامین اعتبار پروژه‌های منطقه ثامن در مقابل حجم سرمایه‌های بزرگ و کوچک موجود رقمی نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.