سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیویورک‌تایمز فاش کرد: ترامپ در سال ۲۰۱۷ به دنبال اخراج مولر بود

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در مطلبی فاش کرد رئیس‌جمهور آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۷ در صدد اخراج مسئول پرونده روسیه بوده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز سه شنبه در گزارشی نوشت: کاخ سفید بار دیگر تهدید کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قدرت این را دارد که «رابرت مولر»، بازرس ویژه بررسی پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را اخراج کند.  

در این مطلب آمده است: ترامپ در دسامبر سال 2017 نیز به دنبال اخراج مولر بود. پس از انتشار گزارش دویچه بانک آلمان مبنی بر ارتباط مالی ترامپ با برخی اقلیت الیگارشی (ثروتمندان) روسیه، مولر تحقیقات خود را در حیطه روابط اقتصادی و مالی رئیس جمهور آمریکا گسترش داد. این رویه موجب شد ترامپ در صدد اخراج مولر بر آید. ولی با اعلام گزارش تیم مولر مبنی بر اینکه اسناد دویچه بانک آلمان نادرست هستند و روابط مالی ترامپ ربطی به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا ندارد، موضوع اخراج مولر منتفی شد. از سوی دیگر، وکیل ترامپ نیز با ارائه اسنادی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا تاکنون تعامل مالی با این بانک آلمانی نداشته است.

گزارش نیویورک تایمز در حالی منتشر شد که  کاخ سفید اعلام کرد از قدرت کافی برای اخراج مولر برخوردار است. بیانیه کاخ سفید یک روز پس از حمله ماموران اف بی آی به دفتر مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ منتشر شد. روزنامه واشنگتن پست نیز اعلام کرد کوهن در خصوص  تقلب های بانکی و نقض رویه مالی در رقابت های انتخاباتی ترامپ بازداشت و بازجویی شده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش داد ماموران اف بی آی پس از حمله به دفتر وکیل شخصی ترامپ درصدد کشف اسنادی مربوط به حق السکوت به دو زن – اسورمی دانیلز و کارن مک دوگال— بوده اند. این در حالی بود که پیش از حمله اف بی آی به دفتر وکیل ترامپ، دادستان فدرال در منهتن، حکم بازرسی این دفتر را برای تیم مولر تایید کرده بود. کاخ سفید با اطلاع  در خصوص دخالت تیم تحقیق مولر در جریان حمله به دفتر وکیل ترامپ اعلام کرد «دونالد ترامپ، این قدرت را دارد که رابرت مولر دادستان ویژه مسئول تحقیق درباره دخالت احتمالی روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برکنار کند».

این سومین مرتبه است که کاخ سفید تهدید به اخراج مولر می کند. در ماه ژوئن نیز رئیس جمهور آمریکا سعی کرد مولر را از کارش برکنار کند که این اقدام وی با تهدید  «دان مک گان»، مشاور کاخ سفید به استعفا، خنثی شد.

روز گذشته نیز «تام تیلیس»، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای شمالی از کمیته قضایی خواست تا با رای به لایحه پیشنهادی وی، قدرت رئیس جمهور برای اخراج مولر را محدود کنند. این در حالی است که کارشناسان حقوق می گویند بر اساس مقررات وزارت دادگستری ترامپ قدرت اخراج مولر را ندارد.

انتهای پیام/

افشاگری نیویورک‌تایمز از تصمیم ترامپ برای اخراج مولر در 2017

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.