سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مجتمع پرتو دهی گاما به زمان دیگری موکول شد

بهره برداری از اولین مجتمع پرتو دهی گامای کشور در شهرکرد، به زمان دیگری موکول شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، عدم نصب کامل تجهیزات اولین مجتمع پرتو دهی گامای کشور در شهرکرد را علت تعویق در بهره برداری از این مجتمع بیان کرد.

سید نعیم امامی گفت: بر اساس برنامه ریزی و اعلام قبلی قرار بود این مجتمع ۲۰ فروردین ماه جاری همزمان با روز ملی فناوری هسته‎ای و با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی در شهرکرد افتتاح شود که به زمان دیگری موکول شد.

وی افزود: هم اکنون بخش عمده تجهیزات این مجموعه نصب شده است که دیگر ملزومات باقیمانده نیز به زودی نصب و بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به جایگاه مناسب این استان در تولیدات کشاورزی و لبنی و گیاهان دارویی در کشور گفت: با بهره برداری از مجتمع پرتو دهی گاما، شاهد رونق صدور این محصولات خواهیم بود.

ملک‎محمد قربان‌پور افزود: کاربری این مجتمع شامل بخش‌های صنعتی، پزشکی، تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی است و افتتاح آن، افزایش رونق اقتصاد و اشتغال، کاهش وابستگی به سایر کشور‌ها و جلوگیری از خروج ارز را در پی دارد.

ساخت نخستین مرکز پرتودهی گامای کشور از سال ۱۳۹۱ در منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد آغاز شد.

در این مجتمع، مواد کشاورزی، صنعتی، پزشکی و غذایی به گونه‌ای پرتودهی و استریل می‌شود که از یک روز تا ۲۰ سال ماندگاری داشته باشد.

منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با وسعتی حدود ۴۳۲ هکتار، در سه کیلومتری فرخ‎شهر و در مجاورت اتوبان اصفهان به شهرکرد، در سه فاز بسته بندی محصولات کشاورزی، صادراتی و تولیدی در حال احداث است.

انتهای پیام/ف

زمان افتتاح مجتمع پرتو دهی گاما تغییر کرد

برچسب ها: انرژی هسته ای ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.