سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضورصاحب‌نظران کشورهای اسلامی در نخستین همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت در گلپایگان

نخستین همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت با حضور صاحب‌نظران کشورهای اسلامی در گلپایگان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت درگفتگو باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پیرامون برگزاری این همایش بین‌المللی اظهار داشت: این همایش پنجمین دوره از سلسله همایش‌های گفتمان مهدویت است که این بار در سطح بین المللی و با محوریت آثار حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی 16 و17 اردیبهشت در دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدرضا مرادی  با بیان اینکه دوره‌های گذشته این همایش به صورت ملی و در استان‌های مختلف برگزار شده است، افزود: پوستر همایش به دانشگاه‌های کشورهای اسلامی ارسال شده و مدعوین، چهره‌های شاخص و صاحب‌نظران کشورهای اسلامی در این همایش حضور می‌یابند.  

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 25 فروردین مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال https://t.me/GoftemaneMahdaviat در شبکه اجتماعی تلگرام و یا www.mahdaviatdiscourse.com مراجعه کنند.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت گفت: بایسته‌های معرفت مهدوی، بایسته‌های اخلاق مهدوی، اخلاق اسلامی در دانشگاه منتظر، پایه‌های قرآنی و روایی مهدویت از دیدگاه شیعه و اهل سنت، مهدویت و امید بخشی جهانی و نقش علم، هنر و مشاغل در جامعه مهدوی 7 محور اصلی این همایش است، همچنین هر کدام از این محورها دارای زیرشاخه‌های فرعی است.  

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد: این همایش دو دبیرخانه علمی و اجرایی دارد که دبیرخانه علمی در قم به بررسی و داوری آثار می‌پردازد و دبیرخانه اجرایی در گلپایگان مستقر و دارای 7 کارگروه شامل کارگروه بانوان، طلاب و روحانیون، فرهنگی و غیره است.

وی با بیان اینکه آشنایی نسل جوان با فرهنگ انتظار و مباحث مهدویت یکی از اهداف برگزاری این همایش است، گفت: در حاشیه برگزاری این همایش مسابقه بزرگ کتابخوانی انتظار فرج امام زمان(عج) برای عموم علاقه‌مندان به ویژه جوانان برگزار  و جوایز ارزنده‌ای به برگزیدگان اهدا می‌شود، همچنین دانش آموزان می‌توانند دل نوشته‌های خود را به دبیرخانه اجرایی به صورت امانت برای نمایش در نمایشگاه تحویل دهند.  

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.