سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساجدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اسرائیل با حمله به حمص قصد دارد پیروزی محور مقاومت را در سایه قرار دهد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بعد از پاکسازی گروه‌های تروریستی از غوطه شرقی، آمریکا و اسرائیل سعی دارند پیروزی محور مقاومت را در سایه قرار دهند.

محمد ساجدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به حمله اسرائیل به پایگاه هوایی T4 و احتمال ایجاد تنش با حزب‌الله اظهار کرد: غوطه شرقی منطقه‌ای استراتژیک است و آمریکا و اسرائیل فکر نمی‌کردند سوری‌ها به همراه متحدانشان بتوانند عناصر تروریستی را از آن بیرون کنند.

وی با بیان اینکه پاکسازی گروه‌های تروریستی از غوطه شرقی ضربه‌ای اساسی به اسرائیل و آمریکا وارد کرده است، افزود: در چنین شرایطی آنها باید اقدامی کنند که باعث شود پیروزی محور مقاومت تحت سایه قرار بگیرد، لذا این حمله را انجام می‌دهند و ادعا می‌کنند که دولت سوریه از مواد شیمیایی استفاده کرده، در حالی که اکنون سوری‌ها مواد شیمیایی در اختیار ندارند و هیچ کس هم این موضوع را تایید نکرده است.

ساجدی گفت: اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه «در آینده نزدیک جدول زمانبندی شده برای حوادث سوریه تعیین می‌کنیم» نشان از نوعی شکست استراتژیک در مسائل سوریه است.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: صحنه سوریه جنگ رقابتی میان آمریکا و روسیه است که بعید می‌دانم آمریکایی‌ها در مجموع در آن به توفیقی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.