سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران به افغانستان و پاکستان برق صادر می کند

رسانه های چین گزارش کردند که ایران درصدد است تا از ظرفیت های بالای خود برای صادرات برق به افغانستان و پاکستان به عنوان دو همسایه خود بهره گیرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه های چین گزارش کردند که ایران درصدد است تا از ظرفیت های بالای خود برای صادرات برق به افغانستان و پاکستان به عنوان دو همسایه خود بهره گیرد.

رسانه های مهم گروهی چین آورده اند این دو کشور به نیرو نیاز دارند و مباحثات و رایزنی های مشروحی میان آنها و ایران در زمینه صادرات برق صورت گرفته است.

رسانه های چین از ایران به عنوان کشوری یاد کرده اند که در حال تبدیل شدن به مرکز و پایانه تامین نیرو در کل منطقه است و افزوده اند که تهران توان بالقوه بالایی برای تحقق این هدف دارد.

در این گزارش ها آمده است ایران اکنون به عراق یک هزار و 400 مگاوات برق صادر می کند و در حال گفتگو با افغانستان و پاکستان برای مرتبط ساختن آنها با سامانه انتقال نیرو در ایران است.

شینهوا می نویسد مقام های وزارت نیرو در ایران مدتی قبل گفتند که این کشور در حال افزایش صادرات برق به کشورهای منطقه است و در این میان به همسایگان خود اولویت می دهد.

به نوشته ایرنا، ایران در حال افزایش تبادلات در زمینه نیرو با کشورهای منطقه خلیج فارس، روسیه و تاجیکستان و برخی از کشورهای آسیای مرکزی است و از طریق ترکیه می تواند این تبادلات و انتقال نیرو را با کشورهای اروپایی نیز برقرار کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.