سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین تعرفه وارداتی برخی کالا‌ها را کاهش می‌دهد

رئیس جمهور چین در کنفرانس سالانه مجمع بوآئو برای آسیا از کاهش تعرفه وارداتی برخی کالا‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز سه شنبه در کنفرانس سالانه «مجمع بوآئو برای آسیا» اعلام کرد این کشور تعرفه مربوط به برخی کالاهای وارداتی به ویژه وسايل نقليه را کاهش خواهد داد.

رئیس جمهور چین در سخنرانی خود در این کنفرانس سالانه گفت: قصد داریم تعرفه برخی کالاهای وارداتی از جمله وسایل نقلیه و نیز دیگر کالاها را به طرز چشمگیری کاهش دهیم.

شی جین پینگ در ادامه سخنرانی خود افزود: پکن به منظور پاسخگویی به تقاضای رو به رشد داخلی، میزان واردات کالاهای خود را افزایش خواهد داد، زیرا تقاضا برای برخی کالاها در میان مصرف‌کنندگان چینی بالا است.

او در ادامه سخنان خود در کنفرانس سالانه مجمع بوآئو برای آسیا تاکید کرد: چین قصد دارد به طور فعال نرخ رشد واردات خود را ارتقا دهد.  تقاضای داخلی به عنوان نیروی اصلی رشد و توسعه اقتصادی چین شناخته می‌شود و برای رسیدگی به نیازهای روزافزون ملت ما برای رسیدن به سطح زندگی بهتر ضروری است.

رئیس جمهور چین در ادامه افزود در حال حاضر کشورش برنامه‌ای را برای دنبال کردن مازاد تجاری یعنی افزایش ارزش صادرات چین در برابر ارزش واردات، ندارد.

بنا به صحبت‌های شی جین پینگ، مقامات چین در برنامه‌های خود اقداماتی را برای تسهیل دسترسی سرمایه‌گذاران خارجی به بازارهای داخلی این کشور لحاظ خواهند کرد. این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله بخش خدمات، بخش بانکداری، بیمه، کشتی‌سازی و صنعت هواپیماسازی دنبال خواهد شد.

کنفرانس سالانه مجمع بوآئو برای آسیا از سال 2001 هر ساله برگزار می‌شود. در سال جاری میلادی این کنفرانس به طور رسمی از روز یکشنبه این هفته آغاز به کار کرده است و تا روز چهارشنبه با موضوع « آسیای باز و نوآورانه برای جهانی پر از رفاه» ادامه خواهد داشت.

هدف از برگزاری این کنفرانس توسعه سطح همکاری و هماهنگی میان کشورهای آسیایی، تقویت گفتگوها و روابط اقتصادی با دیگر مناطق جهان و ایجاد بستری برای شکل‌دهی گفتگو در زمینه اقتصادی، اجتماعی و دیگر موضوعات میان مقامات سیاسی، کارآفرینان، متخصصان و دانشمندان کشورهای آسیایی است.

انتهای پیام/

وعده رئیس‌جمهور چین برای کاهش تعرفه برخی کالاها

برچسب ها: چین ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.