سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری اوتیسم 4 هزار نفر در نهاوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند از غربالگری 4 هزار اوتیسم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی محمد محمدی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند بیان کرد: به مناسبت هفته اتیسم در شهرستان نهاوند این کارگاه به عنوان سومین کارگاه آموزشی اوتیسم در تاریخ‌های 19 و 20 فرودین ماه امسال به مدت دو روز در 6 ساعت برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این کارگاه آموزشی 300 نفر از بهورزان، کارشناسان و کاردانان مرکز بهداشت شهرستان نهاوند شرکت کردند و مباحثی همچون آشنایی با بیماری اتیسم به صورت تئوری و عملی به همراه توزیع پرسشنامه های غربالگری اوتیسم در اختیار این بهورزان قرار گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر در شهرستان نهاوند 34 نفر دارای بیماری اتیسم توسط کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت بهزیستی شهرستان مورد شناسایی قرار گرفته است که با در دست داشتن کارت های شناسایی مخصوص از خدمات کاردرمانی، گفتار درمانی  بهزیستی بهره می برند.

محمدی ادامه داد: غربالگری اتیسم شهرستان نهاوند از دی ماه سال 1395 با هدف غربالگری و شناسایی کودکان طیف اوتیسم شروع به فعالیت کرده است و هم اکنون نیز در حال اجراست و تاکنون توانسته 4 هزار نفر را در شهرستان نهاوند مورد غربالگری قرار دهد.

انتهای پیام/ب

شناسایی 34 نفر مبتلا به  اوتیسم در نهاوند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.