سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض چین به آمریکا به علت فروش فناوری ساخت زیردریایی به تایوان

مقامات چین به تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص صدور مجوز به تولیدکنندگان آمریکایی جهت فروش فناوری ساخت زیردریایی به تایوان اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات چین به تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر صدور مجوز به تولیدکنندگان آمریکایی جهت فروش فناوری ساخت زیردریایی به تایوان اعتراض کردند.

چندی پیش، وزارت دفاع ملی تایوان از موافقت وزارت امور خارجه آمریکا جهت ارائه مجوز مورد نیاز برای فروش فناوری به تایوان جهت ساخت زیردریایی در این جزیره خودمختار خبر داد.

وزارت دفاع چین خواستار توقف هرگونه همکاری و روابط نظامی بین واشنگتن و تایوان و همچنین روش‌های مختلف فروش سلاح به این جزیره شده که چین آن را بخشی از خاک خود می‌داند.

وو کیان سخنگوی وزارت دفاع چین با تاکید بر توانایی و اراده کشورش برای مبارزه با هرگونه اقدامی جهت جدایی این کشور، از توانایی و آمادگی پکن برای انجام اقدامات لازم جهت دفاع از حق حاکمیت ملی، امنیتی و انسجام منطقه‌ای خبر داد. وی به جزئیات بیشتر در این باره اشاره نکرد.

تایوان از مهمترین موضوعات حساس برای چین به شمار می‌رود. پکن مدعی مالکیت این جزیره به عنوان قلمرویی مقدس و بخشی از چین واحد است.

از سوی دیگر مقامات وزارت امور خارجه آمریکا نیز در تازه‌ترین اظهارات خود از ارائه جزئیات درباره اخبار مربوط به تایوان خودداری کردند. یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا از ادامه بررسی نیاز‌های دفاعی تایوان و برنامه خرید‌های ویژه مقامات این جزیره خبر داد.

انتهای پیام/

چین به فروش سلاح‌های آمریکایی به تایوان اعتراض کرد

برچسب ها: چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.