سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کهن باغشهر نیاسر با لبخند آلاله های سرخ و سفید به گل نشست

کهن باغ شهر سبز نیاسر بزم گل های محمدی را با لبخند آلاله های سرخ و سفید تا اوایل اردیبهشت ماه میهمانی می گیرد.

دشت ها و کوهستان های شهر سبز نیاسر کاشان هر سال از اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه پرنیانی از لاله‌های سرخ را در استقبال از رویش گل های محمدی برتن می کند که در نگاه هر بیننده ای تابلویی جادویی از قدرت و زیبایی بی مثال خدادادی را قاب می کند.

شهردار نیاسر در این خصوص در  گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: این جاذبه گردشگري طبیعی نیاسر است که بدلیل عدم اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

سبحان نظری، دشت گلهای آلاله را یکی از جاذبه های طبیعی نیاسر دانست و گفت: رویش گلهای آلاله چهره ای رویایی به منطقه نیاسر و دشت های اطراف آن می دهد.

به‌گفته‌ وی، گلهای سفید و صورتی که با طلوع آفتاب باز شده و با غروب آن بسته می شوند عمر زیادی ندارند اما در این مدت کوتاه، پدید آورنده مناظر بسیار زیبایی می شوند.

شهردار نیاسر با تقدیر از همت بخش خصوصی و همراهی مسوولین دولتی در ایجاد زیرساختهای مناسب پذیرایی و اسکان گردشگران گفت:معرفی و تبلیغ جاذبه های طبیعی نیاسر از همت بیشتری برای افزایش حضور بیشتر علاقمندان به طبیعت فراهم می شود.

نظری، گفت:استفاده از تجربیات موفق در تبلیغ و برگزاری جشنواره هاي گل و گلاب نقش موثری در شناسایی جاذبه رویش گلهای آلاله می تواند داشته باشد.

وی تصریح کرد: آلاله‌های نیاسر گل‌های خودروی منحصر به فردی است که مشابه آن در دیگر مناطق استان اصفهان وجود نداشته و معمولاً باغ‌ها، دشت‌ها و مزارع کهن باغشهر نیاسر کاشان را با پوشش چتر زیبایی رنگین می‌کند.

به گفته وی،در شهر سبز نیاسر علاوه بر رویش آلاله در آستانه شکفتن گل محمدی، شقایق‌های وحشی سرخ نیز توانسته چشم هزاران گردشگر را به خود جلب کرده و یکی از مهمترین جاذبه‌هایطبیعی این شهر را به خود اختصاص دهد.

نظری با اشاره به وضعیت جوی و اقلیمی شهر نیاسر اظهارداشت : شهر سبز نیاسر کاشان در فصل بهار با شکوفه‌های بهاری، آلاله‌ها، دشت‌های شقایق و در ادامه آن با رویش گل‌هایمحمدی و فصل گلاب‌گیری، فضای منطقه را توریست پذیر می کند.

به گفته وی، چهار تاقی، غار رئیس و باغ تاريخي تالار ، چشمه اسکندریه، مقسم آب درپای چشمه، چنار پای چشمه، کوشک، آبشار، حمام صفویه، آسیاب آبی، برج چاله ‌قاب مربوط به دوره قاجاریه، زیارت حاج کمال ،رصد خانه و مزارع، مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی از دیگر آثار تاریخی و دیدنی شهر سرسبز و تاریخی نیاسر به شمار می‌روند که همه‌ ساله و به ویژه در فصل بهار یعنی موسم گل‌چینی و گلاب‌گیری خیل عظیمی از گردشگران را به دامان خود می‌کشاند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.