مجری طرح کشت گل محمدی در نوش آباد آغاز برداشت گل محمدی و توسعه سطح زیر کشت این محصول را خبرداد و گفت: مشتقات گل محمدی مصداق تولید کالای ایرانی در جایگزینی واردات انبوه لوازم آرایشی و عطرهای خارجی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حاج محمود ساجدی، در گفتگو با خبرنگاران گفت: هشت سال پس از آغاز طرح کشت گل محمدی در سطح زیر کشت این محصول به وسعت دو جریب به بیش از 65 جریب توسعه یافته است.

وی، استقبال کشاورزان از کشت گل محمدی در مناطق همجوار نوش آباد از جمله یزدل و سفید شهر را تاکیدکرد و افزود: با توجه به اینکه در شرایط فعلی کشور هدر رفت حتی یک قطره آب ، هم جایز نیست تغییر الگوی کشت محصولات زراعی در هر منطقه ضروری است.

به گفته وی، اگر مسوولان جهاد کشاورزی، بحران آب را باور کرده اند، باید برای تغییر الگوی کشت محصولات زراعی در هر منطقه، و افزایش آگاهی کشاورزان به طور جدی برنامه ریزی و حمایت کنند.

این آزاده سرافراز کارآفرین اظهارداشت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و کمبود شدید آب در کشور، کشت گیاهانی مثل زیره، مرزنگوش و کاسنی از جمله گیاهان کم آبخواه و در عین حال با سود دهی بالا به حساب می‌آید که مزیت هایی همچون صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بهره وری و نیز اشتغال زایی مناسب را به همراه دارد.

ساجدی با اشاره به صنایع جانبی مربوط به گل، تاکید کرد: جهاد کشاورزی باید با همکاری دانشگاه، مراکز تحقیقاتی، اسانس گیری و بازاریابی را  با جدیت فعال کنند و برای ترویج استفاده از کالای ایرانی، مشتقات گل محمدی را جایگزین واردات انبوه لوازم آرایشی و عطرهای خارجی  کند تا علاوه بر ایجاد زمینه های اشتغال و کارآفرینی منابع ارز آوری را نیز برای کشور فراهم کند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.