سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت ناوگان برداشت استان فارس در برداشت غلات کشور

ناوگان برداشت استان فارس در برداشت غلات ۲۵ استان کشور مشارکت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ استان فارس با در اختیار داشتن حدود ۴ هزار دستگاه کمباین غلات و برنج نقش تعیین کننده‌ای در عملیات برداشت مزارع غلات و کلزای کشور را به عهده دارد به گونه‌ای که ناوگان برداشت این استان هر ساله در برداشت غلات ۲۵ استان کشور مشارکت می‌کند.

محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بر اساس مصوبات ستاد برداشت کشور برنامه جابجایی کمباین‌های مهاجر در سطح کشور تعیین و بر این اساس بیش از ۳ هزار جابجایی کمباین‌های استان در سطح کشور انجام می‌گیرد.

وی افزود: از آنجا که کمباین، کارخانه‌ای متحرک است باید مرتب بر عملکرد آن نظارت و کنترل شود تا از ایجاد تلفات در سطح مزارع جلوگیری شود.

محمد مهدی قاسمی ادامه داد: یکی از راه‌های کاهش خسارت کمباین معاینه فنی آن‌ها در زمان آماده سازی و بازسازی است و دراین رابطه اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی این سازمان با هماهنگی ستاد برداشت غلات کشور و شرکت تعاونی کمباین داران استان فارس در فصل آماده سازی کمباین‌ها (بهمن و اسفند) اقدام به سرکشی و نظارت بر کمباین‌های در حال بازسازی کرده و به کمباین‌هایی که به صورت اصولی تعمیر و بازسازی شوند برگ تأییدیه فنی داده می‌شود و صدور برگ ترافیک، تحویل سوخت و اجازه ورود به مزرعه منوط به داشتن برگ معاینه فنی است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای برداشت سال ۱۳۹۷ اظهار کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به خریداران هد کلزا، تخصیص یارانه به خریداران هد بخصوص کلزای تولید داخل در صورت بودن متقاضی، پیش بینی می‌شود تعداد ۲۴۰ دستگاه کمباین مجهز به هد مخصوص در سراسر استان مورد نیاز باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: بر اساس شرایط اقلیمی و تنوع آب و هوایی در طول حدود ۵ ماه دوره برداشت، تعداد کمباین‌ها کاهش و برداشت شهرستان‌ها به تدریج از نقاط گرمسیری استان آغاز و به سمت مناطق معتدل و سرد پایان می‌یابد.

قاسمی افزود: بنابر اظهارات مدیر عامل شرکت تعاونی کمباین داران استان فارس، حدود ۳۰۰ دستگاه کمباین مجهز به هد کلزا در استان موجود است که جای هیچگونه نگرانی در تأمین کمباین وجود ندارد.

انتهای پیام/ن

آمادگی ناوگان برداشت استان فارس در برداشت غلات استان های کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.