معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از سطح 533 هزار و 446 هکتار گندم قابل برداشت در حدود 65 هزار تن گندم برداشت خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فرید سپری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد برداشت غلات که در جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد،گفت: در سال گذشته سطح برداشت گندم در استان 581 هزار و 357 هکتار بود که توسط یک هزار و 754 دستگاه کمباین انجام شد.

وی با اشاره به این تعداد کمباین در استان،افزود: تعداد یک هزار و 7 کمباین بومی استان و بقیه که در حدود 747 دستگاه کمباین بودند، به صورت مهاجر از سایر استان‌ها برای برداشت گندم آمدند.

سپری با اشاره به ریزش کمباین در بحث گندم گفت: با توجه به بررسی و کارشناسی‌های انجام شده، جمع کل ریزش کمباین در تمامی ‌شهرستان‌ها در حدود 4.3 بود که عدد مناسبی نسبت به میزان برداشت است.

وی بیان داشت: در سال‌جاری نیز سطح زیرکشت گندم آبی در حدود 34 هزار و 500 هکتار و سطح زیرکشت گندم دیم در حدود 522 هزار هکتار بود که جمعا 556 هزار سطح زیرپوشش گندم در استان بوده است.

سپری با بیان اینکه از میزان 533 هزار و 446 هکتار گندم قابل برداشت در حدود 650 هزار تن گندم برداشت خواهد شد، بیان کرد: با توجه به آمار 650 هزار تنی گندم در استان بیش از 526 هزار تن از آن به صورت مازاد از کشاورزان خریداری خواهد شد.

انتهای پیام/ م ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.