سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه سیستم های آبیاری نوین مهمترین راهکار و توسعه رونق کشاورزی در اردبیل است

استاندار اردبیل گفت: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه و رونق بخش کشاورزی استان توسعه سیستم‌های نوین آبیاری بارانی در استان اردبیل است.

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راهکارهای توسعه و رونق بخش کشاورزی استان توسعه سیستم‌های نوین آبیاری بارانی در استان است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا در طی دو سال آینده سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را به سیستم‌های نوین آبیاری بارانی مجهز کند.

وی گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که استان اردبیل استعداد بالقوه‌ای را در توسعه سیستم‌های نوین آبیاری منطقه در استان دارد و باید این استعداد تقویت شود.

استاندار اردبیل افزود: متوسط میزان درآمد مردم استان نسبت به سایر استان‌های کشور در سطح پائینی قرار داد و با توجه به اینکه استان اردبیل قطب کشاورزی است و قشر  قابل توجهی از جمعیت آن از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند می‌بایست به دنبال راهکارهایی باشیم تا بتوانیم میزان درآمد سرانه خانوارهای استان را افزایش دهیم.

بهنام‌جو تصریح کرد: زمانی می‌توانیم به این مهم دست یابیم که اقدامات عملی و کارسازی در راستای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان صورت بگیرد تا ضمن جلوگیری از هدر رفت محصولات تولیدی کشاورزی زمینه‌های اشتغال و درآمد را فراهم سازد.

وی افزود: مسؤولان و دست اندرکاران تولید می‌بایست توجه ویژه‌ای به صادرات محصولات کشاورزی داشته باشند و با پرداخت تسهیلات و یارانه‌ها می‌توان زمینه‌های توسعه و رونق کشاورزی را در بخش صادرات فراهم ساخت.

انتهای پیام/ع

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان اردبیل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.