سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معماریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نظافت جایگاه های حیات وحش در باغ وحش ها متفاوت است

دامپزشک پارک پردیسان و باغ وحش تهران گفت: نظافت و تمیز کردن جایگاه های حیات وحش بسته به نوع جایگاه و نوع نظافت متفاوت است.

ایمان معماریان دامپزشک پارک پردیسان و باغ وحش تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با نظافت جایگاه های حیات وحش در باغ وحش ارم اظهار کرد: نظافت و تمیز کردن جایگاه های حیات وحش بسته به نوع جایگاه و نوع نظافت متفاوت است.

وی افزود: در گذشته کف بیشتر جایگاه های حیات وحش در باغ وحش ها سیمان بود که مناسب نبودند و برای نظافت آن ها باید آب زیادی مصرف می کردند و همچنین در این جایگاه ها حیوانات راحت نبودند که با تلاش و حمایت سازمان محیط زیست این جایگاه ها به استاندارد جهانی نزدیک شد.

معماریان گفت: در حال حاضر کف جایگاه های حیوانات در باغ وحش تهران به صورت طبیعی چمن کاری و از گیاهان طبیعی زیستگاه در آن ها استفاده می شود که نظافت این جایگاه ها نیز متفاوت است.

وی ادامه داد: جایگاه هایی که شیشه ای هستند هر روز شیشه آن ها نظافت و تمیز می شوند و هر روز مدفوع های حیوانات جمع آوری می شود و همچنین در هفته سه بار تمام جایگاه ها برای جلوگیری از هجوم حشرات موذی و انگل ها با مواد ضد عفونی سم پاشی می شوند .

دامپزشک پارک پردیسان و باغ وحش تهران تصریح کرد: در تمام ورودی های جایگاه های حیوانات حوضچه های مواد ضد عفونی کننده وجود دارد که برای ورود و خروج نگهبانان به جایگاه ها باید کف کفش های آن ها با این مواد ضد عفونی شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.