سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۲.۷ تن مواد مخدر در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت:بیش از ۲.۷ تن در استان مواد مخدر به صورت بی‌سابقه کشف شد و ۱۷۱ قاچاقچی فعال در استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرهنگ قاسم دهقان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سه حوزه در ایام تعطیلات نوروز اقدامات عملیاتی انجام داده است گفت: با اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به استان، ۱۵۰ کیلیوگرم در مبادی ورودی کشف شد.

وی با بیان اینکه ۲ باند در تعطیلات نوروز شناسایی و منهدم شد افزود: ۹ نفر از قاچاقچیان بنام استان هم در این عملیات‌های نوروزی دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اولویت دوم پلیس را پاکسازی نقاط آلوده استان به ویژه تبریز با جمع آوری خرده فروشان عنوان کرد و گفت: در ۶۹ مرحله عملیات منسجم پلیسی ایام تعطیلات، ۲۴۹ نفر خرده فروش شناسایی و در ۲۰۷ پرونده به مقامات قضایی تحویل شدند.

وی با بیان اینکه اولویت سوم پلیس، جمع آوری معتادین متجاهر استان است که در ایام نوروز هم جمع آوری ادامه داشت خاطر نشان کرد: ۱۵۹۰ نفر از معتادان متجاهر را در استان شناسایی و تحویل مرکز ماده ۱۶ و مراکز ترک اعتیاد شدند که چهره شهر را به صورت کلی از معتادان متجاهر پاکسازی کردیم.

سرهنگ دهقان ادامه داد: در تعطیلات نوروز در مرز نوردوز سگ‌های مواد یاب داشتیم که خوشبختانه هیچ کشفیاتی نداشتیم چراکه هم ورودی و هم خروجی و انتقال استان را کنترل می‌کنیم.

وی با ارائه آمار عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در سال ۹۶ ابراز داشت: در یک سال گذشته کشفیات مواد مخدر افزایش ۴۲ درصدی داشت، بیش از ۲.۷ تن در استان مواد مخدر به صورت بی‌سابقه کشف شد و ۱۷۱ قاچاقچی فعال در استان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی بیشترین کشفیات را مواد مخدر سنتی و تریاک عنوان کرد و افزود: ۴۸۹۲ توزیع کننده خرد دستگیر شده و ۱۴۵۴۰ معتاد متجاهر تحویل مراکز ترک اعتیاد شدند. ضمن اینکه یک کارگاه تهیه و توزیع شیشه منهدم شد.

وی تصریح کرد: ۳۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم در سال گذشته منهدم شدند و در مجموع در قالب ۴۶۰۹ مرحله عملیات پلیسی در سال ۹۶ انجام شد.

سرهنگ دهقان زنان معتاد را یکی از محدودیت‌های جمع آوری معتادان متجاهر دانست و گفت: باید برای سال جاری تعیین تکلیف شود و برای نگهداری و معرفی به کمپ‌های مجاز محدودیتی نداشته باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در پایان با هشدار اینکه با توجه به تغییرات آب و هوایی کشور‌های شرق ایران، تولید مواد مخدر در کشور‌های همسایه افزایش چشمگیری خواهد داشت گفت: باید در سال ۹۷ کنترل مبادی ورودی و خروجی به صورت دقیق‌تر صورت گیرد.

 

انتهای پیام/ش

دستگیری 171 قاچاقچی مواد مخدر در آذربایجان شرقی

برچسب ها: قاچاق ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.