استاندار آذربایجان شرقی ،بر تقویت فعالیت های فرهنگی اجتماعی در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

لزوم تقویت فعالیتهای فرهنگی در مبارزه با مواد مخدر به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر اصل بر پیشگیریست و این مهم صرفا با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی حاصل میشود.


وی همچنین ضرورت استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد را در کاهش تقاضای مواد مخدر خاطر نشان کرد و خواستار مدیریت صحیح در بهره گیری از این قابلیت شد.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه از کشف بیش از ۲.۵ تن انواع مواد مخدر در استان در ۱۱ ماه امسال خبر داد و گفت: در همین راستا ۳۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم شده اند.


نصرتی با بیان اینکه ۱۸ هزار نفر در رابطه با جرائم مرتبط با مواد مخدر در ۱۱ ماه گذشته دستگیر شده اند افزود: افزون بر ۱۳ هزار نفر ازاین دستگیرشدگان را معتادان و مصرف کنندگان مواد مخدر تشکیل داده اند.


مدیر کل بهزیستی استان نیز از پیش بینی ۲۶ مرکز در استان برای پذیرش معتادان در طرح ویژه نوروزی خبر داد و افزود: ظرفیت هریک از مراکز بطور متوسط ۶۶ نفر است.


محسن ارشد زاده با بیان اینکه برخی از شهرستان های استان فاقد کمپ هستند ، تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده کمپ های شهرستان های برخوردار میزبان مراجع کنندگان از سایر شهرستان های محروم خواهند بود.


مدیرکل بهزیستی استان همچنین با اشاره به نبود فضای مناسب برای اسکان بانوان بی خانمان و معتاد در تبریز تصریح کرد: تنها مرکز نگهداری از بانوان تحت نظارت این اداره کل با اعتراض ساکنان محله تعطیل شد.

انتهای پیام/

برخی از شهرستان های آذربایجان شرقی فاقد کمپ هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.