سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستای ترویج سنت وقف ؛

موزه وقف در خراسان رضوی راه اندازی شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت:به منظور ترویج سنت وقف و معرفی واقفین به مردم «موزه وقف» در استان خراسان رضوی راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ابوالفضل مکرمی فردردیداربا مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود:این موزه برای الگو گرفتن مردم از این افراد و گسترش وقف در جامعه راه اندازی خواهد شد.

 
وی گفت: وقف سنتی حسنه و جاویدان است بنابراین باید بیش از گذشته آن را به مردم معرفی کرد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی افزود: وقف از جمله موضوعاتی است که در استان خراسان رضوی توجه ویژه‌ای از قدیم به آن شده است.
 

تمام تلاشمان را برای حفظ میراث فرهنگی وقفی به کار خواهیم برد


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم در این دیداربا اشاره به حفاظت از میراث فرهنگی اوقافی در استان خراسان رضوی گفت: موقوفه‌های تاریخی و ثبتی زیادی در سطح شهر مشهد و استان خراسان رضوی وجود دارد و ما در اداره اوقاف تمام تلاشمان را برای حفظ میراث فرهنگی وقفی به کار خواهیم برد.

وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی اداره کل اوقاف استان گفت: از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری تا پایان روز ۱۳ فروردین بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که ۴ درصد از این زائران، زائر خارجی بودند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، بیان کرد: طرح آرامش بهاری در ۱۲۹ بقعه متبرکه خراسان رضوی تا ۱۵ فروردین برگزارشده است.

وی افزود: از ۲۵ اسفند ماه ۹۶ تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۷ بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که ۴ درصد این زائران، خارجی بودند و از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۲۶۳ هزار و ۳۵ زائر در واحد‌های اقامتی برخی بقاع متبرکه و حسینیه‌های استان اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۶۹ زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره‌مند شدند، گفت: ۳۱۶ هزار و ۵۸۴ کودک نیز از برنامه طرح آرامش بهاری اوقاف که در قالب خیمه معرفت برنامه ریزی شده استفاده کردند.

گفتنی است درپایان این دیدار مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی از روند اجرایی موزه وقف در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بازدید به عمل اورد.

انتهای پیام//ا.س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.