سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال بیماری از طریق آب و غذا در شهرستان دیر رخ نداده است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به انجام ۶۰۰ کلرسنجی در طرح سلامت نوروزی، گفت: موردی از طغیان بیماری منتقله از آب و غذا در شهرستان دیر رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی صبح یکشنبه در نشست هفتگی طرح تحول سلامت اظهار داشت: با تلاش‌های همکاران زحمتکش بهداشت محیط و نظارت‌های مستمر این عزیزان و همچنین همکاری‌های صمیمانه ادارات صنعت معدن تجارت، دایره اماکن نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف، خوشبختانه موردی از طغیان بیماری منتقله از آب و غذا در شهرستان دیر در طول تعطیلات نوروز رخ نداده است.

وی گفت: یکی از اقدامات کارشناسان بهداشت محیط در راستای نظارت بر آب آشامیدنی، سنجش میزان کلر آزاد باقیمانده در آب آشامیدنی و تطابق آن با استاندارد‌های ملی به شمار می‌رود.

آخوندی افزود: اضافه کردن کلر به عنوان یک ماده گندزدا در آب آشامیدنی به منظور اطمینان از کیفیت آب، عدم وجود عوامل بیماریزا و پیشگیری از بروز آلودگی‌های ثانویه ضروری و مورد تاکید است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در زمان اجرای برنامه سلامت نوروزی ۵۹۰ کلرسنجی از شبکه‌های تامین و توزیع آب آشامیدنی در شهرستان دیر به عمل آمده است که از این تعداد ۵۸ مورد نامطلوب شناسایی و گزارش آن به مسئولین مربوطه ارسال شد.

وی گفت: در همین مدت ۱۰۸ مورد نمونه برداری میکروبی آب و ۴۶ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده است که تمامی نمونه‌ها مطلوب گزارش شده است.

آخوندی در خصوص کشف و انهدام مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در ایام نوروز تصریح کرد: تیم‌های بازرسی در ایام نوروز مقدار ۲۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم کرده و در این مدت با ۱۲ دستفروش دوره گرد برخورد قانونی صورت گرفت.

انتهای پیام/م

موردی از طغیان بیماری منتقله از آب و غذا در دیر گزارش نشد

برچسب ها: تغذیه ، اخبار سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.