سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع ۸۳۵ جرم فضای سایبری در کرمان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان کرمان از وقوع ۸۳۵ جرم در فضای سایبری طی پارسال در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان کرمان از وقوع ۸۳۵ جرم در فضای سایبری طی پارسال در استان کرمان خبر داد و گفت: میزان جرائم سایبری پارسال نسبت به سال ۹۵، بیست درصد افزایش داشته است، این در حالی است که متوسط افزایش جرائم سایبری در کشور در حدود ۴۵ درصد بوده که نشان می‌دهد استان کرمان از متوسط کشوری پایین بوده است.

وی به اولویت جرائم رخ داده در استان کرمان در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: برداشت غیرمجاز اینترنتی با سهم ۲۵ درصدی از کل جرائم فضای سایبری استان، رتبه اول را به خود اختصاص داده ضمن آنکه مزاحمت‌های اینترنتی با ۱۹ درصد؛ کلاهبرداری اینترنتی با ۱۸ درصد و هتک حرمت با ۱۲ درصد در رتبه‌های بعدی این جرائم قرار دارند قابل ذکر است که سایر جرایم اینترنتی در سال گذشته ۱۱.۲ درصد کاهش داشته است.

یادگارنژاد از افزایش ۶ درصدی مجرمین سایبر در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ در استان خبر داد و تصریح کرد: تعداد مجرمین مرد در سال ۹۵؛ ۴۳۸ نفر بوده که در سال ۹۶ این تعداد مجرمین به ۴۷۳ رسیده بودند ضمن آنکه تعداد مجرمین فضای سایبری استان از ۱۰۹ نفر در سال ۹۵ به ۱۰۸ نفر در سال گذشته رسیده است.
وی ارزش ریالی پرونده‌های پلیس فتا را در سال گذشته ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۴۳۷ نت سرا ساماندهی شد ضمن آنکه ۹۴۸ مورد بازدید در این زمینه در سطح استان توسط مامورین و کارشناسان پلیس فتا صورت گرفت.

رییس پلیس فتای استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های امسال کلاهبرداری از طریق پیامک و تلفن بوده است بیان داشت: هتک حرمت و اخاذی ۷ درصد در سال گذشته افزایش داشته است که برای کاهش این نوع جرم، به شهروندان گرامی توصیه می‌کنیم که اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
انتهای پیام/ی

بیشترین کلاهبرداری امسال از طریق پیامک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.