سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهربابک میزبان ۶۴ هزار گردشگر در ایام نوروز

فرماندار شهربابک گفت: در ایام نوروز ۶۴ هزار گردشگر از مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی شهربابک بازدید داشتند.

علیرضا اسدی فرماندار شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: خوشبختانه امسال با تدابیری که اتخاذ شد با همکاری همه ادارات  ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان عملکرد خوبی داشت.

وی افزود: زیبا سازی شهر، فضاسازی و روشنایی معابر، چیدمان گل‌های تزئینی در داخل شهر و پارک‌ها، نصب تابلو‌های متعدد در بلوار خلیج فارس، ورودی و داخل شهر از اقدامات شهرداری برای ایام نوروز بود.

اسدی با بیان اینکه امسال ۶۴ هزار نفر از شهربابک و جاذبه‌های آن بازدید داشتند تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر از آن‌ها در ستاد اسکان آموزش و پرورش شهرستان مستقر شدند که حدودا ۶ هزار نفر از فرهنگیان و ۴۵۰۰ نفر غیر فرهنگی بودند.

وی با اشاره به اینکه در شهربابک ۳۰ بوم گرد فعال وجود دارد ادامه داد: ۲۷۰۰ خانوار از گردشگران در مهمانسرا‌های شهرستان و ۱۴۱۵ خانوار هم در خانه‌های بوم گردی مستقر شدند.

فرماندار شهربابک یادآور شد: امسال ۳۰ هزار نفر از روستای صخره‌ای میمند بازدید داشتند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت.

وی در خصوص حوادث جاده‌ای نیز گفت: امسال با درایت همه ادارات و خصوصا تلاش مجموعه نیرو‌های انتظامی، راهنمایی و رانندگی و پلیس راه تصادفات جاده‌ای در شهربابک حدود ۶۵ درصد کاسته شد و تلفات به ۴ نفر کاهش پیدا کرد.

اسدی فعال کردن ستاد اسکان و استقرار راهنما‌های گردشگری در سطح شهرستان را از خدمات رفاهی شهربابک برای مسافران و گردشگران عنوان کرد و اظهار داشت: تمام ادارات و اصناف ما در ایام نوروز کشیک داشتند و مرتب خدمات خود را ارائه می‌دادند.

وی تأکید کرد: بازرسان ادارات در قالب تیم‌ها و ناظران افتخاری از مجموعه‌های خدماتی، ادارات، مؤسسات و اصناف بازدید داشتند و عملکرد آن‌ها را ارزیابی می‌کردند.

اسدی افزود: با توجه به اینکه شهربابک در مسیر جاده اصلی قرار دارد تلاشمان بر این بود که بتوانیم داشته‌های شهربابک بیش از پیش معرفی و زمینه‌ای را برای اشتغال فراهم کنیم که بر همین اساس چندین بازارچه صنایع دستی و تولیدات شهرستان برپا شد و صنایع دستی خصوصا فیروزه، فرش و گلیم متقاضیان زیاد و فروش خوبی داشتند

وی درباره کمپ گردشگری میمند نیز گفت: از اهداف برپایی این کمپ آشنایی گردشگران با زندگی عشایری منطقه میمند بود که در آن پخت نان محلی و تهیه محصولات لبنی به نمایش گذاشته شد.

اسدی در پایان از همکاری و همراهی همه ادارات و مردم شهربابک که ستاد تسهیلات نوروزی را یاری کردند تشکر کرد.

انتهای پیام /ی

گردشگران با اثر جهانی میمند آشنا شدند

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.