سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازرسی بیش از 5000 واحد صنفی در ایام نوروز در جنوب خوزستان

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان، از پایان طرح سلامت نوروزی در حوزه فعالیت این دانشکده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛جعفر ربیحاوی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در طرح سلامت نوروزی که از 15 اسفند در ساعات اداری و غیراداری و ایام تعطیل ادامه داشت، 10 اکیپ تک، دو و 3 نفره نسبت به کنترل و پایش بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی منطقه جنوب غرب خوزستان اقدام کردند.

وی افزود: از ابتدای این طرح تاکنون با حضور بیش از 55 کارشناس نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی با اولویت مراکز حساس آغاز شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گفت: در این طرح بیش از 5200 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که طی آن  160 اخطار بهداشتی صادر شد و 14 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و 6 واحد دیگر نیز پلمپ شد .

ربیحاوی افزود: بیش از 7800 مورد کلرسنجی و 700 نمونه میکروبی آب شبکه توزیع مورد پایش و آزمایش قرار گرفت.

وی  استفاده از دستگاه‌ های پرتابل کنترل و پایش موادغذایی در کلیه اکیپ‌ های نظارتی خبر داد و گفت: تعداد نمونه‌برداری‌ های انجام‌شده توسط دستگاه‌ های موصوف 1800 نمونه بوده است که شامل کنترل کیفی روغن های مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای موادغذایی و همچنین میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزارکار و دست‌های کارگران است .

انتهای پیام/د

پایان طرح سلامت نوروزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.