سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت؛

معدوم سازی ۲۶ هزارکیلو مواد غذایی غیر بهداشتی در جنوب کرمان

بیش از ۲۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و فاقد مشخصات بهداشتی در جنوب کرمان در ایام نوروز کشف و معدوم شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مسعود مطهری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:درایام نوروز ۲۶ هزار و ۹۷۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و فاقد مشخصات بهداشتی در جنوب کرمان کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: برنامه سلامت نورزی از پانزدهم اسفندماه سال ۹۶، همزمان و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی و تجهیزات موجود در تمامی مراکز و شبکه‌های بهداشت و درمان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آغاز شد و بازرسین بهداشت محیط تا پانزدهم فروردین ماه سال ۱۳۹۷ بصورت روزانه در قالب ۱۵ اکیپ سیار بازرسی و نظارتی از ساعت ۸ صبح لغایت ۸ شب به ویژه در روز‌های تعطیل بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس نظارت می‌کردند.

وی افزود: از آغاز برنامه تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ توسط کارشناسان بهداشت محیط ۶ هزارو ۶۲۴ بازرسی از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی امکنه عمومی و ۱۱۲ بازرسی از مراکز و امکنه بین راهی انجام گرفت که صدور ۲۵۸ مورد اخطاریه بهداشتی بحرانی، غیر بحرانی، معرفی ۲۵ متخلف از قوانین بهداشتی به مراجع قضایی، تعطیلی ۱۷ صنف متخلف، کشف و معدوم سازی ۲۶ هزارو ۹۷۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و فاقد مشخصات بهداشتی از سایر اقدامات انجام شده می‌باشد.

مطهری گفت: درطول این نظارت‌ها از تجهیزات نوین بازرسی در محل نیز استفاده شد، و هزارو ۸۴۴ مورد سنجش پرتابل برخی استاندارد‌های لازم در محل تهیه و عرضه مواد غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت و ۵۲ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک نیز توسط کارشناسان صورت گرفت.

مسعود مطهری تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط در این مدت ۲۲ گشت مشترک با سایر سازمان‌های مرتبط از قبیل: فرمانداری، تعزیرات، دامپزشکی و اتاق اصناف برگزار نمودند و به ۸۸ شکایت واصله از سامانه ارتباطات مردمی ۱۹۰ رسیدگی کردند و در راستای نظارت بر سامانه‌های آبرسانی ۳۱۰ مورد نمونه برداری میکروبی و ۱۷۶۱ مورد کلرسنجی از شبکه توزیع آب آشامیدنی و آب استخر‌های شنا صورت گرفته است که در مواردی که استاندارد میکروبی آب رعایت نشده است، مکاتبات و برخورد‌های قانونی لازم انجام شده است.

مطهری با اشاره به اهمیت نقش آموزش در سلامت هموطنان گفت: ۴۶۹ متصدی در قالب ۷ جلسه توسط کارشناسان بهداشت محیط آموزش داده شده اند و اقدامات بهداشت محیطی و توصیه‌های آموزشی مذکور از طریق ۴ برنامه تلوزیونی به اطلاع عموم مردم رسانده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: ۱۷ مورد پوستر، پمفلت و اطلاعیه بهداشتی نیز در این مدت چاپ و توزیع شده است و در طول اجرای برنامه کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت نیز هر روز با کارشناسان محیطی مراکز و شبکه‌های تابعه همراه و عملکرد بهداشت محیط را در اجرای هر چه بهتر برنامه بر اساس چک لیست اختصاصی پایش کرده اند.

انتهای پیام/ح

معدوم سازی موادغذایی غیربهداشتی در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.