سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدپور: بدشانس‌ترین وزنه بردار ایران هستم/ تمرینات اختصاصی رستمی ربطی به من ندارد

قهرمان المپیک لندن گفت: از نظر خودم بدشانس‌ترین وزنه بردار ایران هستم، چرا که باید با وزنه بردارانی رقابت کنم که تمامی آن‌ها در اوج آمادگی لازم هستند.

سعید محمدپور در گفت و گو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره آخرین وضعیت آماده سازی اش در فاصله حدود ۵ ماه باقی مانده تا بازی های آسیایی جاکارتا بیان کرد: آسیب دیدگی جزئی ام برطرف شده است که این امر در ورزش حرفه ای طبیعی است. برخی مواقع آسیب دیدگی به دلیل بدشانسی است و در زمان هایی هم عملکرد ورزشکار منجر به آسیب دیدگی اش می شود.

او درباره بدشانسی هایش در سال های اخیر گفت: از نظر خودم بدشانس ترین وزنه بردار ایران هستم اما نه به دلیل آسیب دیدگی هایم‌، به این دلیل که حس می کنم بدشانس هستم و در اوج آمادگی باید با وزنه بردارانی رقابت کنم که باتوجه به آمادگی آنها رقابت ما به یکی از بهترین مسابقات تاریخ تبدیل شده است.

محمدپور درباره تمرینات آماده سازی محمد حسین برخواه برای ملی پوشان وزنه برداری اظهار داشت: نوع تمرینات برخواه تفاوتی با مربیان قبلی ندارد اما او تخصص خوبی روی مدیریت وزنه برداران و کارهای روانشناسی دارد و توانسته است اعتماد به نفس بچه ها را به سطح مطلوبی برساند. از زمان انتخاب برخواه به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری تمام وزنه برداران به این باور رسیده اند که می توانند رکوردهای خوبی در مسابقات آتی ثبت کنند و حتی نفراتی که تاکنون مدال های خوبی نگرفته اند فکر کسب مدال در بازی های آسیایی و رقابت های جهانی هستند. در این یک ماه عملکرد سرمربی تیم را مثبت ارزیابی می کنم.

ملی پوش دسته ۱۰۵ کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری ایران درباره شانس تکرار قهرمانی این تیم در مسابقات جهانی ترکمنستان با توجه به اتمام محرومیت کشورهایی مانند روسیه،‌ازبکستان و چین بیان کرد: در سال ۲۰۱۷ که ایران قهرمان جهان شد تیم های بزرگی مانند روسیه و چین در مسابقات غایب بودند و برای تکرار این عنوان با حضور این تیم ها کارمان بسیار سخت است. با این حال تیم خوبی داریم و اگر ملی پوشان به خوبی مدیریت شوند می توانیم روی سکوی مسابقات جهانی ترکمنستان برویم و حتی قهرمانی این رقابت ها را کسب کنیم. وزنه برداران هم برای تحقق این امر باید شرایط بهتدی نسبت به سال گذشته داشته باشند.

محمد پور درمورد ارزیابی اش از تعداد مدال های وزنه برداری در بازی های آسیایی جاکارتا گفت: در بازی های آسیایی کار راحت تری داریم چراکه طبق اطلاع من محرومیت ازبکستان، قزاقستان و چین همچنان پابرجا است. هرچند محرومیت ایلین ایلیا، رقیب مشهور من تمام می شود. به هر حال ایران در وزن های بالا وضعیت خوبی دارد و می توانیم دست کم ۳ مدال طلا کسب کنیم که این امر یک رکورد است.

او درمورد حمایت مسئولان ورزش کشور از وزنه برداری گفت: وزنه برداری و کشتی جزء رشته هایی هستند که ایران همواره در بازی های آسیایی و المپیک بیشترین مدال ها را از این ۲ رشته کسب می کند و حتی اعتقاد دارم وزنه برداری نسبت به کشتی باید بیشتر از سوی مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت شود چراکه ما در سال های اخیر مدال های بیشتری گرفته ایم‌. به هر حال در آستانه بازی های آسیایی باید وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک نگاه ویژه تری به وزنه برداران داشته باشند.

محمدپور درمورد احتمال حضورش در بازی های آسیایی و رقابت های جهانی گفت: من هم نسبت به سایر نفرات دسته ۱۰۵ کیلوگرم وضعیت خوبی دارم و تمام تلاشم را به کار می گیرم تا در مسابقات مهم آتی جزء نفرات اعزامی باشم. حال باید دید کادرفنی درباره اعزام نفرات به رقابت های جهانی و بازی های آسیایی چه تصمیمی می گیرد.

قهرمان دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری المپیک‌ لندن درمورد اختصاصی تمرین کردن کیانوش رستمی گفت: هر ورزشکاری دیدگاه و سلیقه خودش را دارد و نمی توان نسبت به این موضوع ایراد گرفت. کیانوش تشخیص داده است با انجام تمرینات انفرادی نتایج بهتری می گیرد و تمرکز بالاتری دارد. درباره اختصاصی تمرین کردن رستمی نظری ندارم اما خودم جزء نفراتی هستم که تمرینات تیمی را ترجیح می دهد و در این تمرینات با انگیزه تر هستم.

انتهای پیام/

اظهارات محمدپور درمورد آخرین شرایط تیم ملی وزنه برداری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.