سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع مشکلات مردم راهکار ترویج نشاط در جامعه است

امام جمعه دلوار با بیان اینکه تمام نشاط و شادی در گرو برگزاری کنسرت نیست، گفت: راهکار ترویج نشاط در جامعه رفع مشکلات مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با تسلیت ۲۵ رجب مصادف با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: این امام همام علیرغم وضعیت خاص سیاسی و اجتماعی دوران خود، روشنگری و آگاهی بخشی در زمینه مسائل اعتقادی و سیاسی را دستور کار خود قرار دادند و تا پایان عمر شریف خود این روش را ادامه دادند.

وی اضافه کرد: امام کاظم (ع) با روشنگری‌های خود مردم را از ترفند‌ها و دسیسه‌های دشمنان آگاهی بخشید و تا آخرین لحظه عمر شریف خود دست از روشنگری برنداشت، در مقابل طاغوت زمانه ایستادگی می‌کرد و هرگز روحیه سازش‌پذیری نداشت.

امام جمعه دلوار با اشاره به بیستم فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی روز هنر اسلامی یاد و نام امام و شهدای والامقام و خصوصا شهید آوینی را گرامی داشت.

وی به روز ملی فنآوری هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: جوانان غیور ایرانی توانستند علیرغم همه نقشه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان بویژه استکبار جهانی، فعل خواستن را صرف کردند، و شعار ما می‌توانیم را محقق نمایند.

زاهددوست خاطرنشان کرد: این فن‌آوری در حال حاضر منحصراً در اختیار تعداد کمی از کشور‌های جهان است. این موفقیت بزرگ بیش از هر چیز مرهون تصمیمات و سیاست‌های مدبرانه و دوراندیشانه‌ای مقام معظم رهبری و تلاش‌های دانشمندان هسته‌ای و مدیون خون مطهر شهدای هسته‌ای است.

وی بیان کرد: دانشمندان هسته‌ای با روحیه انقلابی نشان دادند که پایداری، مقاومت در مقابل خواسته نامشروع دیگران، و با خودباوری و اعتماد نیرو‌های خلاق کشور می‌توان قله‌های علم و دانش و پیشرفت را در حداقل زمان ممکن فتح کرد.

زاهددوست با اشاره به ۲۱ فروردین‌ماه سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی که در سال ۱۳۷۸ به دست منافقین کوردل به شهادت رسید، یاد و نام این شهید بزرگوار و همه شهدا و امام شهدا را گرامی داشت.

وی با تقدیر از تلاش‌های ستاد برگزاری اعتکاف، خادمین و خیرین امر اعتکاف و استقبال مردم خصوصا نوجوانان، جوانان و بویژه دانش آموزان، از اقدامات فرهنگی و تلاش‌ها برای مدیریت ساحل در ایام نوروز قدردانی و تشکر کرد.

لزوم پیگیری و رفع مشکلات مردم

امام جمعه دلوار با اشاره به طرح نشاط اجتماعی و ادعای ایجاد شادی و نشاط در جامعه، تصریح کرد: اصل ترویج نشاط و شادی در جامعه یک کار پسندیده و درست است، اما در جامعه اسلامی این نشاط و شادی باید در چارچوب آموزه‌های دین اسلام باشد و مردم مسلمان و مومن ما شادی و نشاط مخالف شرع را هرگز دنبال نمی‌کنند.

وی گفت: مسئولان باید باور داشته باشند تمام نشاط و شادی در گرو برگزاری کنسرت نیست بلکه با رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم هم می‌توان مردم را دو چندان شاد کرد.

زاهددوست ادامه داد: احدی مخالف نشاط مردم نیست، اما مسئولان بدانند که اگر می‌خواهند نشاط در جامعه فراگیر شوند راه آن پیگیری و رفع مشکلات مردم است. بدانند بجای کنسرت به سراغ اشتغال و معیشت جوانان بروید چرا که با اشتغال نشاط در جامعه دو چندان خواهد شد، رفع بیکاری، رفع مشکلات اقتصادی مردم را شاد خواهد کرد و این شادی تداوم هم خواهد داشت.

ارزش‌ها در برگزاری برنامه‌های شاد حفظ شود

امام جمعه دلوار تصریح کرد: بجای ترویج کنسرت‌های بعضا مخالف شرع، ورزش و فضا‌های ورزشی را گسترش دهید و بدانید که ورزش یکی از ضرورت‌های مهم در ایجاد جامعه‌ای سالم و با نشاط است.

وی گفت: برخی مسئولان برای برپایی یا لغو یک کنسرت حساسیت غیر قابل قبول از خود نشان می‌دهند،‌ای کاش همین آقایان مسئول در مورد همه مسائل، مشکلات و گرفتاری مردم چنین حساسیتی به خرج می‌دادند که اگر چنین می‌کردند اکنون بسیاری از مشکلات حل شده بود و شاهد مشکلات و محرومیت امکانات اولیه در استان نبودیم.

زاهددوست افزود: موسیقی، هنر، شادی و نشاط مردم جزء ضروریات جامعه است و کسی با آن مخالفتی ندارد، بلکه معتقدیم در جامعه دینی و مسلمان باید هرگونه نشاط و شادی در چارچوب ارزش‌ها و معیار‌های دین اسلام باشد.

تجلیل از خدمات همایون شهنواز

وی با اشاره به در پیش بودن چهلمین روز در گذشت همایون شهنواز کارگردان سریال دلیران تنگستان، گفت: ایشان با ساخت اثر فاخر و ارزشمند دلیران تنگستان از نظر معرفی مبارزات ضد استعماری جنوب و زنده کردن نام و یاد بزرگ مردان استعمار ستیز این دیار، حق بزرگی به گردن همه ما دارند لذا یادش را گرامی می‌داریم.

امام جمعه دلوار ادامه داد: اینکه برخی گفته اند سریال دلیران تنگستان رئیسعلی را رئیسعلی کرده سخن غلطی است چرا که رئیسعلی مجاهد فی سبیل الله بوده و با خداوند معامله کرد؛ لذا خدا رئیسعلی را رئیسعلی کرده و قطعا خود خداوند به بندگان مخلص و شایسته خود آبرو می‌دهد و نام آنان را زنده و جاوید نگه می‌دارد و اگر همه عالم هم جمع می‌شدند تا نام و اثر او را محو کنند ناتوان می‌ماندند، زیرا نور خدا خاموش شدنی نیست.

وی اضافه کرد: نمی‌توانیم بگوئیم شهنواز رئیسعلی را رئیسعلی کرده چرا که خدای رئیسعلی، رئیسعلی را رئیسعلی کرد، اما می‌توانیم بگوئیم نام شهنواز به برکت خدمت بزرگی که به رئیسعلی دلواری کرد بر سر زبان‌ها افتاد و همه کشور هنر و اعتقاد او را شناختند.

زاهددوست تصریح کرد: مراسم چهلمین روز این هنرمند فقید با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و ستاد بزرگداشت ایشان در بخش دلوار بصورت باشکوه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: نماز جمعه ، کنسرت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.