سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست حریری برای حمایت مالی بین‌المللی از لبنان

نخست‌وزیر لبنان در کنفرانسی در فرانسه، حمایت مالی جامعه بین‌المللی را از کشورش خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سعد حریری، نخست وزیر لبنان، روز جمعه حمایت مالی جامعه بین‌المللی را از این کشور خواستار شد.

او در پاریس در آغاز کنفرانس جدید درباره حمایت مالی از لبنان از اصلاحات ساختاری و بخشی اعلام شده از سوی دولت خود تمجید کرد.

 نخست وزیر لبنان در آغاز این کنفرانس گفت: «کشور کوچک ما با چالش‌های بزرگ سیاسی، اقتصادی و امنیتی رو به رو است و این چالش‌ها بر اثر بحران سوریه و بحران آوارگان سوری در لبنان که بیش از یک میلیون نفر را در خاک خود پذیرفته تشدید شده است».

حدود ۴۰ کشور و ۱۰ سازمان بین‌المللی در این کنفرانس اقتصادی برای توسعه لبنان از راه اصلاحات و شرکت‌ها شرکت کردند. اقتصاد لبنان به شدت تحت تاثیر مناقشه سوریه و تنش‌های منطقه‌ای قرار دارد. این کنفرانس بین المللی جدید یک ماه بعد از نشست نخست (۱۵ مارس در رم) و سه هفته مانده به سومین نشست برگزار می‌شود که در بروکسل به مسئله پذیرش آوارگان سوری اختصاص خواهد داشت.

بیروت امیدوار است منابع لازم را برای مرحله نخست برنامه سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله ۱۶ میلیارد دلاری (۱۳ میلیارد یورویی) که حدود ۲۵۰ طرح را به ویژه در بخش حمل و نقل، آب و برق شامل می‌شود جمع‌آوری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.