سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس از ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه معتادان متجاهر با اجرای طرح فوق العاده از ۲۶ بهمن‌ماه ۹۶ از سطح شهر شیراز جمع‌آوری و به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: این طرح به‌منظور پاک کردن چهره شهر و کاهش آسیب‌های اجتماعی تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال اجرا خواهد شد.

وی بابیان اینکه این طرح عمدتاٌ برای رفاه حال شهروندان و مسافرین در ایام نوروز اجرا شده است، افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر اساس دستور ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پس از هماهنگی‌های درون استانی بین دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری اقدام به ساماندهی معتادان متجاهر می‌کند.

ابراهیمی ادامه داد: طرح ساماندهی و جمع‌آوری معتادان حاد و پُرخطر (متجاهر) در طول سال انجام می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارز با مواد مخدر استان فارس اظهار داشت: تاکنون ۹۹۶ نفر معتاد حاد و پُرخطر جمع‌آوری که ۳۲۸ نفر از مجموع این افراد به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز واقع در دهکده سلامی و ۶۶۸ نفر دیگر نیز به مراکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد (کمپ) طرح تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر منتقل شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: از این تعداد معتاد متجاهر ساماندهی شده حدود ۷۳ درصد بومی و ۲۷ درصد غیربومی هستند که تمامی آن‌ها در مراکز پیش‌بینی‌شده در سطح شهر شیراز تحت مراقبت، نگهداری و درمان قرار می‌گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارز با مواد مخدر فارس اظهار داشت: با بررسی به‌عمل‌آمده میانگین سنی معتادان متجاهر جمع‌آوری‌شده بین ۳۵ تا ۴۵ سال است.
انتهای پیام/ر

 طرح ساماندهی معتادان پرخطر در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.