سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتریش درصدد ممنوعیت استفاده از حجاب برای کودکان در مقاطع پیش دبستانی و دبستان

دولت اتریش قصد دارد حجاب را برای کودکان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و دبستان ممنوع کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، دولت اتریش قصد دارد حجاب برای دختران در مقاطع پیش‌دبستانی و دبستان را ممنوع کند. سباستیان کورتس، صدراعظم اتریش ادعا کرد این ممنوعیت از تبعیض و ایجاد «جوامع موازی» جلوگیری خواهد کرد.

کورتس روز چهارشنبه در وین گفت: «حجاب برای کودکان خردسال به هیچ وجه جایی در کشور ما ندارد.»

این اقدام در راستای قانون موسوم به «حمایت از کودکان» انجام خواهد گرفت که به منظور تشویق مردم برای پذیرفتن فرهنگ اتریش تصویب شده است. صدراعظم اتریش خاطر نشان کرد این اقدام به منظور جلوگیری از شکل گیری «جوامع موازی» در این کشور انجام خواهد شد.

معاون صدراعظم اتریش نیز اظهارات مشابهی را بیان کرد و گفت لازم است از گسترش اسلام سیاسی جلوگیری کرد.

بر اساس گفته‌های وزیر آموزش اتریش، این لایحه تا اوایل تعطیلات تابستان آماده خواهد شد. با این حال، گفته می‌شود به دلیل حساسیت این مسئله، مقطع راهنمایی از این قانون جدید مستثنی خواهد شد.

در حالی که تعداد پیش‌دبستانی و دبستان‌هایی که تحت‌الشعاع این قانون قرار خواهند گرفت در این لایحه مشخص نشده است، وزیر آموزش اتریش اعلام کرد این «اقدامی نمادین» خواهد بود.

در عین حال، صدراعظم اتریش اعلام کرده است تعداد افراد زیر سن قانونی که در این کشور حجاب دارند رو به افزایش است. کورتس گفت: «باید بگویم این پدیده‌ای رو به رشد است. چند دهه گذشته شاهد چنین مسئله‌ای در اتریش نبودیم اما اکنون در پیش‌دبستانی‌های اسلامی و در برخی از موسسات دولتی در وین و دیگر شهرها نیز این پدیده مشاهده شده است.»

اتریش در ماه اکتبر سال گذشته، قانون جنجالی ممنوعیت استفاده از برقع در اماکن عمومی را به تصویب رساند. با این حال، این قانون، استفاده از پوشش مو را شامل نمی‌شود. از آن هنگام، نزدیک به 50 مورد از نقض این قانون در اتریش اعلام شده است. گفته می‌شود افراد خاطی باید جریمه‌ای به مبلغ 150 یورو بپردازند.

انتهای پیام/

حجاب برای کودکان در مقاطع پیش دبستانی و دبستان اتریش ممنوع می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.