سه مهاجم آمریکایی به اتهام نفرت از مسلمانان و انجام اقدامات خصومت‌آمیز علیه آنان محکوم شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، سه مرد مهاجم در ایالت کانزاس آمریکا به اتهام نفرت از مسلمانان و برنامه‌ریزی برای انفجار یک مسجد و آپارتمان که در آن از پناهندگان سومالی نگهداری می‌شود، گناهکار شناخته شدند.

هیئت منصفه دادگاه فدرال در ویچیتا، «پاتریک استین»، «گاوین رایت» و «کورتیس آلن» را به اتهام توطئه برای استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و توطئه علیه حقوق مدنی محکوم کرد.

برنامه این گروه به دنبال لفاظی‌های ضدمسلمان و ضدمهاجرتی دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی نوامبر 2016 تشدید شده است.

به گفته دادستان، اعضای این گروه تصمیم داشتند وسایل نقلیه انفجاری را در گوشه‌های آپارتمانی قرار دهند که پناهندگان سومالی در آن ساکن هستند. بمب‌گذاری برای روز بعد از انتخابات سال 2016 زمانبندی شده بود، زیرا مهاجمان می‌ترسیدند حمله قبل از انتخابات تاثیر منفی بر محبوبیت ترامپ گذاشته و موجب تقویت حضور هیلاری کلینتون و برد او شود.

بر اساس گزارش‌ها این سه نفر به طور مرتب نفرت خود علیه مسلمانان و پناهندگان سومالی را ابراز کرده و آن‌ها را تهدیدی برای جامعه آمریکا می‌دانند.

با توجه به آمار اف‌بی‌آی، از سال 2016 جرایم ناشی از نفرت و خشونت در سراسر آمریکا افزایش یافته و در اغلب موارد مسلمانان هدف قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار