سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر امور آب منطقه ای بروجرد مطرح کرد؛

کشاورزان نسبت به رعایت الگوی کشت توجه جدی داشته باشند

مدیر امور آب منطقه‌ای بروجرد گفت: با توجه به این که در الگوی کشت کشاورزان می‌توانند ۱۰ درصد را به کشت محصولات آبدوست اختصاص دهند، اما کم آبی و خشکسالی به اندازه‌ای است که کشت محصولات آبدوست باید کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛امین بهنیا، مدیر امور آب منطقه‌ای بروجرد گفت: مدت‌ها قبل الگوی کشت برای کشاورزان تعریف شد که از این مقدار می‌توانند ۱۰ درصد از کشت را به محصولات آبدوست اختصاص دهند، اما امسال با توجه به کمبود بارش‌ها و خشکسالی نیاز است برای رفع مشکلات بی آبی این درصد از کشت نیز کاهش یابد.

وی افزود: کشت محصولاتی مانند برنج، هندوانه و پیاز به دلیل آبدوست بودن سبب می‌شود تا بحران کم آبی بیشتر شود و به همین دلیل امسال کشت محصولات آبدوست مانند برنج در کل کشور به جز استان‌های شمالی ممنوع است.

بهنیا بیان کرد: متاسفانه علیرغم توصیه‌ها و هشدارها، اما عده‌ای این روز‌ها در بروجرد زمین کشاورزی را برای کشت برنج آماده می‌کنند که این اقدام سبب می‌شود تا کم آبی تشدید گردد.

وی افزود: به نظر می‌رسد الگوی کشت به خوبی رعایت و اجرا نمی‌شود و امسال انتظار می‌رود کشاورزان نسبت به رعایت الگوی کشت توجه جدی داشته باشند.

مدیر امور آب منطقه‌ای بروجرد گفت: حدود ۸۸ چاه غیر مجاز کشاورزی در شهرستان بروجرد وجود دارد که تا کنون ۶۰ حلقه مسدود و تعیین تکلیف شده اند و پرونده ۲۸ حلقه دیگر نیز در دستگاه قضایی در حال پیگیری است که بعد از تعیین تکلیف مسدود شوند.

انتهای پیام/د

کشت محصولات آبدوست با توجه به کم آبی باید کاهش یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.