سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایگاه اینترنتی بلومبرگ گزارش داد؛

سوریه؛ میدان نبرد بین‌المللی برای سربازان و شبه‌نظامیان کشورهای مختلف

بلومبرگ در گزارشی به موضوع حضور نظامیان کشورهای مختلف در سوریه و بررسی احتمال خروج نیروهای آمریکایی از این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی نوشت: کاخ سفید پس از اعلام خروج نظامیان آمریکایی از سوریه اعلام کرد احتمالا نیروهای آمریکایی در این کشور باقی خواهند ماند.

در این گزارش آمده است: کاخ سفید اعلام کرد آمریکا به حفظ نیروهایش در سوریه برای مبارزه با تروریست های وهابی صهیونیستی داعش متعهد است. این مطلب یک روز پس از آن اعلام شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد می خواهد «به زودی نیروهای» آمریکایی را از جنگ هفت ساله داخلی سوریه به خانه بازگرداند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای با اشاره به تروریست های داعش اعلام کرد: «آمریکا و شرکای ما همچنان به از بین بردن حضور کوچک داعش در سوریه متعهد هستند. نیروهای ما هنوز نتوانسته اند این گروه را از بین ببرند.» او همچنین گفت: «ما به رایزنی با هم پیمانان و دوستان در ارتباط با طرح هایمان در آینده ادامه می دهیم.»

در حالی که سخنان ترامپ در راستای رویکردهایش در زمان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا برای دور کردن واشنگتن از جنگ های پرهزینه خارجی قرار داشت، اما به نظر می رسد این سخنان اخیر او سبب تعجب هم پیمانان و برخی از مقامات بلندپایه نظامی و مشاوران امور مبارزه با تروریسم او شده است. کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی بر «تعهد به منظور ابراز اطمینان از شکست داعش» متمرکز بودند اما در سخنان مقامات آمریکایی از کلمه «سوریه» استفاده نشد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است مأموریت نظامی «برای از بین بردن داعش در سوریه با سرعت در حال پایان یافتن است». اما در این بیانیه، به جدول زمانی برای خروج آمریکا از سوریه اشاره ای نشده است. در این بیانیه همچنین به این موضوع اشاره نشده است که ترامپ مخالفت خود را با باقی ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه برای به ثبات رساندن این کشور و مقابله با نفوذ روسیه و ایران -هم پیمانان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه- اعلام کرده است.

جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه شنبه در کنفرانسی در واشنگتن اعلام کرد نقش این کشور در سوریه همچنان ادامه خواهد داشت، سوریه ای که به یک میدان نبرد بین المللی برای سربازان و شبه نظامیان کشورهای مختلف با دستورالعمل های مختلف تبدیل شده است.

بیش از چهارصد هزار نفر در جنگ سوریه کشته شده اند و میلیون ها نفر نیز از این کشور فرار کرده اند.

ووتل که فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه است، گفت: «من به شدت خودمان را در این نقش تصور می کنم.»

برت مک گورک، نماینده ویژه دولت آمریکا در ائتلاف بین‌المللی برای شکست دادن داعش در همین کنفرانس اعلام کرد: «مأموریت ما به پایان نرسیده است و ما قصد داریم این مأموریت را تکمیل کنیم.»

پنتاگون در ماه دسامبر اعلام کرد آمریکا حدود دو هزار نیرو در سوریه مستقر کرده است و این رقم در حال کاهش است.

خروج کامل آمریکا از سوریه یک پیروزی نه فقط برای اسد بلکه برای هم پیمانان او محسوب می شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در آنکارا با همتایان تُرک و ایرانی خود دیدار کرد تا درباره آینده سوریه با آنها گفتگو کند.

بحث ها بر سر نقش آمریکا در سوریه در اولین سالگرد حمله شیمیایی به غیرنظامیان در شهر خان شیخون مطرح شده است. بر اساس گزارش پنتاگون، از بیستم دسامبر سال 2014، زمانی که عملیات در سوریه آغاز شد، آمریکا به طور متوسط چهارده میلیون و سیصد هزار دلار در روز، برای انجام عملیات در این کشور و همچنین در عراق هزینه کرد.

دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ماه مارس با صدور بیانیه ای اعلام کرد بازسازی سوریه «دست کم صد میلیارد دلار هزینه و به دست کم ده سال زمان نیاز دارد.»

ترامپ روز سه شنبه در کاخ سفید در سخنان خود درباره سوریه اعلام کرد می خواهد کشورهای دیگر همانند عربستان سعودی هزینه های بازسازی سوریه را متقبل شوند. ترامپ گفت: «آمریکا طی هفده سال گذشته بیش از هفت تریلیون دلار در خاورمیانه» هزینه کرد، رقمی که او بدون ارائه سند به آن اشاره کرده است. او افزود: «در عوض هیچ چیزی عاید ما نشد.»

انتهای پیام/

آیا آمریکا از سوریه خارج می‌شود؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل وصهیونیستی