محمد صادق کرمی ۱۳ ساله و همتیمی او امیرحسین طاهری ۱۷ ساله توانستند به مرحله آخر مسابقه فاز راه یابند و جزء برندگان این مسابقه باشند.
محمد صادق کرمی در خصوص این طرح در گفتوگو با خبرنگار حوزه فنآوریهای نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: طرح ما برای هر دو قشر تولیدکننده و مصرفکننده کارایی بسیاری داشت، به این صورت که سایتی را طراحی کردیم و در آن سایت خریداران یک کالای ایرانی به آن امتیاز میدهند و این امتیازدهی سبب ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان میشود.
وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی، این سایت نقش و تاثیر موثری در تحقق شعار سال خواهد داشت.
این دانش آموز کشورمان در خصوص چگونگی کارکرد این سایت بیان کرد: یکی از کارهایی که ما انجام میدهیم این است که در شهر خود با مردم مشاوره داریم و از آنان در خصوص کالاهایی که مصرف میکنند سوالاتی را میپرسیم و به کالاهایی که آنان بیش از هر کالای دیگری مصرف میکنند امتیاز میدهیم تا هموطنان به خرید کالای ایرانی بپردازند.
کرمی تصریح کرد: خریداران ایرانی به ۳ دسته تقسیم میشوند، آنهایی که تنها کالاهای برند و خارجی را خریداری میکنند، دسته دیگر افرادی که تنها به کیفیت و قیمت یک کالا توجه دارند و دسته آخر آنهایی که کالای ایرانی نمیشناسند یعنی نمیدانند که نمونه خارجی یک کالا در داخل کشور تولید میشود.
وی با بیان اینکه کار ما حمایت از تولید داخلی و تشویق مردم برای خریداری محصولات ایرانی است، گفت: در این سایت نشان میدهیم که چه کالاهایی در داخل کشور تولید شدهاند و همچنین میزان رضایتمندی مشتریان آن کالا را هم ذکر میکنیم و این موضوع سبب ایجاد فرهنگسازی مناسب در میان مردم خواهد شد.
این دانش آموز کشورمان در رابطه با چشمانداز آینده این سامانه، گفت: به دنبال این هستیم که در ۱۰ سال آینده تبدیل به نماینده فروشی برای کالاهای ایرانی شویم و در این راستا برنامههای تلفن همراه و تیرزهای تبلیغاتی را طراحی کردهایم و امیدواریم که بتوانیم در ایجاد فرهنگ سازی مناسب برای خرید کالاهای ایرانی موفق شویم.
انتهای پیام/