سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی؛

بیش از ۱۰ هزار نفر طبیعت گرد از عرصه‌های طبیعی خراسان رضوی بازدید کردند

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۰ هزار طبیعت گرد در ایام تعطیلات نوروزی در عرصه‌های طبیعی حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمید صالحی افزود:  هرچند هنوز آمار برخی مناطق جمع بندی و دریافت نشده است و این احتمال وجود دارد که آمار بسیار بیشتر از این تعداد باشد.


وی با اشاره به اینکه تنها پنج هزار نفر در پارک ملی تندوره ایام نوروزی خود را سپری کرده اند گفت:به منظور مقابله با تخریب طبیعت پایش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با جدیت برقرار بوده است و بدین منظور قریب ۱۱۰ نفر محیط بان به صورت شبانه روزی به کارگرفته شده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به ۶۵ مورد گشت خودرویی درعرصه‌های طبیعی به منظور پایش تخلفات احتمالی و حفاظت از تنوع زیستی گفت:۴۰ مورد نیز گشت موتوری یگان حفاظت و ۸۰ مورد گشت پیاده را نیز باید به این آمار اضافه کرد.

صالحی افزود: توزیع کیسه‌های جمع آوری زباله بین طبیعت گردان و آموزش‌های چهره به چهره توسط کارشناسان و محیط بانان به منظور کاهش تخریب محیط زیست به مردم دراین ایام صورت گرفته است و توصیه‌های عمومی زیست محیطی به صورت پارچه نوشته‌های متعدد در مبادی ورودی شهر‌های مختلف استان الصاق شده است.

وی اشاره به اینکه دراین ایام تنها یک مورد تخریب طبیعت را درمنطقه خواف شاهد بوده ایم که با متخلف برخورد و به مرجع قضایی هدایت شده است گفت:درسه شهرستان چناران، سبزوار و سرخس نیز ۱۰ متخلف شکار و صید توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست درایام نوروزی دستگیر شده اند که دراین راستا ۴ پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی درخصوص جرایم دستگیر شدگان گفت: در یک مورد از تخلفات ۲۸ قطعه بلدرچین صید شده و یک قبضه اسلحه غیر مجاز کشف و ضبط و دیگر متخلفین به جرم شروع به شکار دستگیر شده اند.

انتهای پیام//ا.س
 

معرفی ۱۳ شکارچی متخلف به مراجع قضایی

برچسب ها: محیط زیست ، نوروز 97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.