سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود کشتی آرزو حامل محموله گندم ترانزیتی به بندر چابهار

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود کشتی آرزو حامل اولین محموله گندم ترانزیتی به مقصد افغانستان از مبدا بندر کاندلا هند در سال جدید خبر داد.

حسین شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:این کشتی شامل ۶۰۰ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت پر، دیروز وارد بندر چابهارشد و بلافاصله پس از پهلوگیری و انجام عملیات پاس، تخلیه محموله شروع و ظرف مدت ۲۲ ساعت عملیات تخلیه کشتی به اتمام رسید.

شهدادی افزود: این محموله به وزن ۱۵۰۰۰ تن میباشد و نکته قابل توجه در تخلیه کشتی، تخلیه ۲۷.۵ دستگاه کانتینر در ساعت می‌باشد که نظر به تجهیزات موجود نرم قابل قبولی است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: طبق اعلام قبلی مسئولین دولت افغانستان از نیمه اول سال جاری برنامه صادرات محصولات کشاورزی افغانستان از مسیر بندر چابهار به هند آغاز خواهد گردید که این موضوع کمک مهمی به کاهش هزینه حمل این محصولات خواهد کرد.

گفتنی است؛ تاکنون ۴۲۰۰ دستگاه کانتینر از محموله گندم ترانزیتی از کشور هندوستان وارد بندر چابهار و به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.