سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خیابان‌های ساکرامنتو صحنه خشم مردم کالیفرنیا از اقدامات خشونت‌آمیز پلیس

شهر ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیای آمریکا بار دیگر شاهد برگزاری تظاهراتی در اعتراض به کشته شدن یک مرد سیاهپوست از سوی پلیس بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی،  شهر ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیای آمریکا بار دیگر شاهد برگزاری تظاهراتی در اعتراض به کشته شدن یک مرد سیاهپوست از سوی پلیس بود. یکی از افراد حاضر در این تظاهرات در سخنانی گفت: «من از آمدن به خیابان می ترسم. من از پلیس می ترسم. چگونه می توانم به فرزندم توضیح دهم که به سبب رنگ پوستش برخی افراد ممکن است او را دوست نداشته باشند.»

این تظاهرات از سوی گروه موسوم به «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» سازمان دهی شده بود و در گرامیداشت استیفن کلارک برگزار شد که شش بار از پشت هدف اصابت گلوله قرار گرفت. این در حالی است که پلیس پیشتر اعلام کرد از پشت سر به کلارک تیراندازی نشد و او یک سلاح در دست داشت اما سپس مشخص شد که او تنها یک گوشی تلفن در دست داشت. معترضان خواهان اخراج افسران پلیس هستند.

اس لی مریت وکیل حقوق مدنی در گفتگو با الجزیره انگلیسی گفت: «افسران ما دقیقا نمی دانند در تلاش برای انجام چه کاری هستند. فکر می کنم آموزش نیروهای پلیس آمریکا با مشکلاتی همراه است. آنها به سوی افراد شلیک می کنند بدون آن که مطمئن باشند افراد تهدید محسوب می شوند یا خیر. تنها شانزده ایالت در آمریکا آموزش های کافی در زمینه عدم انجام فعالیت های خشونت آمیز برای افسران پلیس ارائه می کنند. از این روست که ما شاهد افسرانی هستیم که خشونت آمیز رفتار می کنند. بیشتر از تعداد جمعیت آمریکا سلاح در اینجا وجود دارد. هیچ گونه اصلاحاتی در قوانین مربوط به در اختیار داشتن سلاح انجام نشده است. اخیرا شاهد برگزاری تظاهرات از سوی کودکان بودیم تا روند در اختیار داشتن سلاح در آمریکا تحت کنترل قرار گیرد. تعداد تیراندازی ها و خشونت های مرتبط با اسلحه از سوی نیروهای پلیس در آمریکا رو به افزایش است و دو هزار و هجده می تواند خونین ترین سال از نظر خشونت های پلیس باشد. اتفاق مربوط به استیفن کلارک در سطح ملی مورد توجه قرار گرفت زیرا به سرعت تصویر مربوط به این حادثه منتشر شد. تعداد زیادی از تیراندازی های غیر قابل توجیه در کشور رخ می دهد. من وکیل خانواده ای هستم که فرزندشان سال گذشته به همین شکل کشته شد. او یک پسر پانزده ساله غیرمسلح سیاهپوست بود. در سطح ملی این مشکل بسیار گسترده تر است. حقیقت این است که دولت ترامپ در کاخ سفید دچار آشوب شده است و به نظر می رسد رسانه تنها این موضوع را پوشش می دهند.»

انتهای پیام/

خشم مردم کالیفرنیا از اقدامات خشونت‌آمیز پلیس

برچسب ها: تظاهرات ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.